Google trekt stekker uit Universal Analytics
Google Universal Analytics doet het niet meer. Het technologiebedrijf dat de meetdienst uitgeeft, zet alle gebruikers die dat wilden automatisch over naar de nieuwe omgeving: Analytics 4.g
Google Universal Analytics doet het niet meer. Het technologiebedrijf dat de meetdienst uitgeeft, zet alle gebruikers die dat wilden automatisch over naar de nieuwe omgeving: Analytics 4.g
Adverteerders hebben jaren betaald voor videocommercials op YouTube die nooit iemand heeft gezien. Ze stonden buiten beeld, maar werden wel als ‘vertoond’ opgegeven. Het Ministerie van Defensie en Gazelle zijn twee van de gedupeerden.
Google sluit met zijn telefoonlijn Pixel een meerjarig sponsorcontract met The Football Association, de Engelse voetbalbond.
Een moderne paspop en dan gepersonaliseerd naar je maat en figuur. Zo ongeveer is de nieuwe AI-technologie te omschrijven die Google invoert bij vergelijkingsdienst Shopping.
De Europese Commissie heeft Googles marktmacht in reclametechnologie op de korrel en kondigt mogelijk morgen een formeel onderzoek aan.
De Consumentenbond en een privacystichting beginnen een massaclaim tegen Google wegens privacyschending. Iedereen die vanaf 2012 Google-producten gebruikte, kan zich aanmelden als belanghebbend.
Reclamecookies werken niet meer op één procent van de Chrome-browsers vanaf begin 2024. Tegen het einde van het jaar verdwijnt alle ondersteuning daarvoor en schakelt Google over op een ander reclamesysteem.
Onderzoekers van Google tonen in een nieuw onderzoek aan, dat ze een slimme computer zo kunnen instrueren dat deze de grafische interface van een smartphone kan lezen.
De publicatie van ChatGPT dwingt Google ertoe sneller nieuwe techniek te ontwikkelen. Volgens de NY Times werkt het concern zelfs aan een totaal nieuwe zoekmachine.
Google in Nederland en België twee nieuwe energiecontracten waardoor het bedrijf hier volgend jaar tachtig procent CO2-emissievrij kan werken.
Google gaat stoppen met vergelijkbare doelgroepen in Google Ads en DV360. Kijk nu al naar de alternatieven en oplossingen die Google voorstelt.
Google scant voor betalende gebruikers het darkweb en informeert hen als er persoonlijke gegevens van hen verschijnen.
De Europese Unie zou een volgende monopoliezaak tegen Google voorbereiden. Het gaat om het uitbuiten van concurrentievoordeel op het gebied van display-advertising.
Het aantal cyberaanvallen op digitale infrastructuur in Oekraïne en NAVO-landen schoot met 250 procent omhoog in de eerste maanden na het begin van de oorlog.
Voor veel e-commercebedrijven is Google hét uitgangspunt. Het lukt vaak niet óók Amazon Marketplace te gebruiken. Terwijl beide inzetten juist krachtig is.