More artikelen

RTL-datingsite Pepper wil snel naar 10.000 leden

“Binnen een jaar willen we zeker 10.000 betaalde leden hebben.” Nicolas Eglau, directeur van RTL Ventures laat weten dat datingsite Pepper onderdeel is van de strategie om de inkomstenbasis van RTL te verbreden.

RTL koppelt nieuwe datingsite aan Facebook

Op Pepper, de nieuwe datingsite die RTL donderdag lanceerde, kunnen gebruikers hun profiel koppelen aan hun Facebook-account. Niet alle informatie wordt vrijgegeven. Het is de bedoeling dat de vrijgezel interesses, foto’s of eventueel filmpjes van Facebook integreert met het datingprofiel.

Lancering datingsite RTL Nederland aanstaande

RTL Nederland lanceert volgende week een datingsite die anders moet zijn dan anders.

Omzet online reclame RTL groeit 41 procent

RTL Group zag de omzet uit internetreclame afgelopen jaar met 41 procent groeien, voornamelijk gedreven voor video-advertenties. Adverteerders zoeken zichtbaar aansluiting tot de digitale kanalen.

Tv-zenders en kranten spreken vrouwen online amper aan

Vrijwel alle grote kranten en tv-zenders bedienen overwegend een mannelijk publiek op internet. SBS Nederland is de enige uitzondering. De online kanalen van SBS worden vaker door vrouwen dan mannen bezocht.

RTL begint mobiele telecomaanbieder met Vodafone

RTL Nederland maakt vandaag de details bekend over de mobiele aanbieder die het samen met Vodafone begint. De nog naamloze aanbieder richt zich op vrouwen van tussen de 20 en 40 die intensief mobiel internetten met diensten als Hyves en Facebook.

RTL zwijgzaam over digitale ontwikkelingen

RTL Group publiceert de financiële kwartaalcijfers, maar is ongebruikelijk zwijgzaam over de digitale ontwikkelingen.

RTL lanceert nieuw VOD-platform RTLXL.nl

RTLXL.nl, het nieuwe platform voor video-on-demand, moet alle series, programma’s en films van RTL op één plek verzamelen. Naast RTL Gemist wordt ook RTL Video geïntegreerd. Ook wordt er content geproduceerd die exclusief op dit platform wordt uitgezonden.

Google TV bedreiging voor kabelaars, niet tv-zenders

[Video] Als Google TV de grote kanalen weet door te geven en daarmee de huiskamer binnenkomt, dan zal dat vooral een bedreiging zijn voor Ziggo en UPC. “Die gaan er onder lijden”, aldus Ruud Hendriks. Volgens de media entrepreneur heeft Google TV in Nederland wel de medewerking van televisiezenders als SBS en RTL nodig hebben. “De massa kijkt niet als die zenders er niet op te zien zijn.”

Publieke Omroep, RTL samen in social media monitoring

De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) en commerciële speler RTL slaan de handen ineen om de social tv-buzz te meten.

RTL koopt online reserveringsdienst voor restaurants

RTL Nederland heeft Couverts overgenomen. Couverts levert een online reserveringssysteem voor restaurateurs. RTL hoopt met de overname en de eigen mediakracht, de markt van online reserveringen wakker te schudden.

Autoblog.nl maakt stap naar tv

Autoblog.nl, onderdeel van het automotive netwerk van Motomedia, gaat via RTL-Z RTL Autoblog uitzenden. Vincent van Twillert, oprichter van de autosite, heeft zijn zinnen gezet op een nieuwe doelgroep en nieuw bereik. “We hopen op een grotere groep bezoekers.”

RTL Nederland ziet groei in digitale media

Het RTL-netwerk trok in de eerste zes maanden van dit jaar gemiddeld 4,6 miljoen unieke bezoekers per maand, een stijging van 8 procent ten opzichte van voorgaand jaar.

Moeders RTL en SBS samen in web tv-platform

De moederbedrijven van RTL en SBS beginnen in Duitsland en Oostenrijk een open on demand videodienst. Consumenten kunnen de programma’s tot zeven dagen na uitzending gratis terugkijken.

Online netwerk RTL doorbreekt grens van 5 miljoen

Het online netwerk van RTL Nederland heeft in de maand mei voor het eerst meer dan 5 miljoen bezoekers weten te trekken. De 5,1 miljoen bezoekers kwamen voornamelijk voor RTL Nieuws en RTL Gemist.