Digitale flagshipstore vol droomwerelden
Er mag meer durf in het e-commercelandschap. Het Nederlandse designlabel Moooi werkt daarom aan een digitale variant van hun flagshipstores, met bijna filmische productintroducties. “Hoe moeilijk ook: we willen online een emotionele connectie maken.”
Strategie
- Alternatief designbeurs
- Experimenteel, webgebaseerd
Honderden meters vloeroppervlakte, diverse sfeerstudio’s, lichteffecten, geluid en kunst. Eclectisch, om je telkens in een andere wereld te wanen. Zo zet Moooi, een agentschap van ontwerpers, zichzelf en zijn (nieuwe) interieurstukken jaarlijks neer op de Salone del Mobile in Milaan. Voor Chief X-projects Officer Paul Molenschot (CXO) werd het tijd te kijken naar een digitaal equivalent. Het wegvallen van de laatste beurzen gaf een zetje in de rug. Uitgangspunt: een experimentele ervaring, waarbij zowel de producten zelf als het merk-DNA opvallen. Want een grid of verzameling detailfoto’s kent iedereen nu wel: “Stop the boring business”.
Je wilt magazine content lezen. Log in of meld je aan voor Emerce Premium!
- Krijg toegang tot Premium content
- Gratis tickets voor E-commerce Live! en Digital Marketing Live!
- Ontvang de print-specials EGUIDE en Emerce 100
Heb je al een Emerce Account?