-

Eigentijdse pionier in betaaldiensten

“Wij kunnen met recht zeggen dat we met betalen via internet de langste ervaring hebben”, zegt oprichter en directeur Nick Hendriks van MultiCards. De geschiedenis gaat terug tot 1996, enkele jaren voor de grote doorbraak van internet. “We opereerden vanuit Europa, maar in die tijd was internet nog helemaal geconcentreerd in de Verenigde Staten. Onze klanten waren dan ook bijna allemaal Amerikaans. Het accepteren van de betalingen verliep indertijd nog via typistes die in vijf seconden een kaartnummer van zestien cijfers en verloopdatum konden intoetsen. Dat leverde lijsten op met transacties die moesten worden geaccepteerd. Via een modem verstuurden we die naar onze bankpartner in de Verenigde Staten. De volgende ochtend kregen we door welke transacties waren geaccepteerd en dat gaven we dan door aan de merchants, die vervolgens konden leveren. Dat liep allemaal heel soepel.”

Realtime betalingen

Vanaf ongeveer 1998 kon MultiCards vervolgens als een van de eerste ter wereld betalingen in realtime verwerken, vervolgt Hendriks. De afgelopen twintig jaar heeft hij met zijn team hard gewerkt om die technische voorsprong te behouden. Met succes. “We lopen nog steeds voorop met onze infrastructuur.”

Technisch is tegenwoordig veel meer mogelijk dan in de pionierstijd. “We volgen alle branchespecifieke ontwikkelingen op de voet en voegen die toe aan onze diensten als onze klanten daar behoefte aan hebben. We volgen de wens van de klant. Je kunt dan denken aan telefoonverificatie bij de levering van digitale middelen of het versturen van betaallinks via e-mail. Als het nodig is, ontwikkelen we zelf een oplossing om speciale wensen te vervullen.”

Mond-op-mondreclame

Veiligheid van de transacties spreekt voor zich, aldus Hendriks. Dat is zo vanzelfsprekend, dat een betaaldienstverlener zich daarmee niet meer kan onderscheiden. Dus, ja, MultiCards voldoet aan de nieuwste standaard van de grote creditcardmaatschappijen en is volledig PCI-compliant. Ook voldoen de diensten natuurlijk aan de laatste wet- en regelgeving voor betaaldiensten. “Zeker sinds de crisis in 2008 is die flink aangescherpt.”

Klanten krijgt MultiCards vooral via mond-op-mondreclame en Google. Merchants die eenmaal klant zijn blijven dat vaak, leert de ervaring. Hendriks heeft daar wel een verklaring voor. “Onze werkwijze en prompte betaling vallen in de smaak. Ook heeft iedere klant een vast aanspreekpunt in ons team. Dat werkt voor beide kanten prettig.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond