Bekijk

Bekijk
0
3.2k

Hoe Gordijnen.nl de ‘Tinder’ swipe-techniek toepast om gepersonaliseerde aanbevelingen te doen

Hoe zorg je ervoor dat de juiste content op het juiste moment in de customer journey laat zien om zo betere resultaten te behalen? Gordijnen.nl heeft de ‘Tinder’ swipe-techniek ingezet om een nóg persoonlijkere customer journey te creëren. Door deze gepersonaliseerde swipe-techniek toe te voegen wordt personalisatie op Gordijnen.nl naar een hoger niveau getild en kunnen er door de verschillende aanbeveling strategieën nog relevantere aanbevelingen worden gedaan. Hierdoor wordt de journey niet alleen persoonlijker, ook zorgt het voor een stijging van het aantal conversies én een betere customer experience.

Tevens wordt in dit webinar ingegaan op de verschillende type klanten van Gordijnen.nl en hoe je deze verschilende type klanten andere boodschappen in de journey laat zien. Wat wordt er in de oriëntatiefase getoond aan een klusser en welke boodschap laat je zien in de beslissingsfase aan een consument die ontzorgt wil worden. Door verschillende bronnen toe te voegen aan het CDP van Datatrics en site gedrag mee te nemen in de berekening van het algoritme, weet Gordijnen hoe ze nog relevantere aanbevelingen kan doen en weet straks degene die in komt meten nog meer over de persoonlijke behoeften van de potentiële klant.

Thema’s van het webinar:
  • Het creëren van 360 graden klantprofielen.
  • Persoonlijke aanbevelingen doen door middel van de ‘Tinder’ swipe-techniek.
  • De toepassing van de predictive values van klanten.
Sprekers:
  • Alex Baar – E-commerce Manager bij Gordijnen.nl. Alex Baar heeft onder andere gewerkt voor Bakker Hillegom, VidaXL en Digitenne in verschillende online functies, momenteel werkzaam als e-commerce manager voor Gordijnen.nl, dé specialist in raamdecoratie met een fysieke winkel, webwinkel en adviseurs en monteurs aan huis. Gordijnen.nl gebruikt Datatrics sinds 2017 om doelgroepen te identificeren en campagnes te optimaliseren.
  • Martijn Bannink – Customer Success Specialist bij Datatrics. Met meer dan 10 jaar ervaring in digital marketing en e-commerce fungeert Martijn als sparringpartner en kijkt als marketeer altijd naar de kansen die er liggen. In zijn rol als Customer Success Specialist bij Datatrics is hij er verantwoordelijk voor dat klanten succesvol en optimaal gebruik maken van het Datatrics platform.
  • Krijn Schuurman – Host. Heeft een voorliefde voor innovatie, nieuwe technologie en dito businessmodellen. Vanwege zijn vermogen om complexe zaken begrijpelijk te maken, is hij een frequente gast op de tv en radio, waaronder BNR Nieuwsradio.

Redactie