Emerce Magazine

Emerce 100 (editie 2016)

Alweer de elfde editie van de Emerce 100, een speciale jaarlijkse uitgave van Emerce. Hierin publiceren we hoe beslissers, werkzaam op het gebied van online marketing, ICT en e-business, de prestaties van leveranciers van diensten in de e-business- en marketingbranche in het afgelopen jaar hebben beoordeeld. En nog veel meer.

Wil je een digitaal of print abonnement op Emerce magazine? Bekijk hier de mogelijkheden.

Artikelen in deze uitgave

8 april, 2016

Emerce100: de beste bedrijven in e-business 2016

Vandaag verschijnt de elfde editie van Emerce100, een speciale jaarlijkse uitgave van Emerce. Hierin publiceren we hoe beslissers, werkzaam op het gebied van online marketing, ICT en e-business, de prestaties van leveranciers van diensten in de e-business- en marketingbranche in het afgelopen jaar hebben beoordeeld.

13 augustus, 2016

CDO SBS: ‘Denk niet dat je het allemaal al weet’

De consumptie van media verandert in rap tempo. Zo merkt ook SBS, dat op zijn manier inspeelt op de groeiende populariteit van diensten als Netflix, maar ook YouTube. “Je moet daarbij niet blijven hangen in plannenmakerij”, aldus David Vink (54), Chief Digital Officer.

30 juli, 2016

TomTom-oprichter: ‘Veel geld maakt marktleiders lui’

TomTom heeft een goed jaar achter de rug, maar de corebusiness van het bedrijf – de verkoop van navigatiekastjes – blijft maar dalen. Verbreding naar innovatieve actiecamera’s en fitnessoplossingen moeten het tij keren, aldus medeoprichter Peter-Frans Pauwels (50).

20 augustus, 2016

Tweakers: ‘Bij ons wordt alles gechallenged’

Van automotive naar tech: directeur Fréderique van de Poll (36) verruilde AutoTrack vorig jaar voor Tweakers. Beide digitale Persgroep-titels groeien, laatstgenoemde zelfs met dubbele cijfers. Als zakenvrouw te midden van nerds zoekt ze naar commerciële kansen op dit onafhankelijke platform.

6 augustus, 2016

AH Online: ‘Doorverkoop van data is niet ons model’

Doordat de markt van online boodschappen flink in beweging is, krijgt marktleider Albert Heijn concurrentie uit verschillende hoeken. Zowel van traditionele als nieuwe spelers. “Uiteindelijk gaat het erom veel goede ideeën ook echt te realiseren”, zegt Selma Postma (43), General Manager AH Online.