1,75 miljoen euro voor Nederlandse startup Hotelchamp
De nieuwe Nederlandse startup Hotelchamp, die hotels wil helpen om websitebezoek om te zetten in boekingen, haalt 1,75 miljoen euro aan investeringen binnen. Daarmee wil men het klantenbestand uitbreiden.
Het nieuwe geld wordt gebruikt om de snelle groei te bestendigen (maandelijks 77%). Het bedrijf is namelijk net een jaar oud, maar weet met zijn SaaS-oplossing een internationale markt aan te spreken.
De Amsterdamse technologie analyseert de kenmerken en het gedrag van de hotelsitebezoeker en personaliseert met die informatie de website van het hotel. Daarbij zet het cookies in, geotargeting, kijkt naar de bron van het verkeer, analyseert gedrag en andere middelen een zo persoonlijk mogelijk profiel van de bezoeker te bouwen.
Momenteel groeit de omzet van de Amsterdamse SaaS-startup elke maand met gemiddeld 77 procent. Hotelchamp verwacht de inkomsten uit abonnementsgeld dit jaar nog eens te verachtvoudigen.
Wie naast Investion Venture Capital de andere investeerders zijn, houden ondernemers Kasper Middelkoop en Kristian Valk voor zich. Ze houden het bij ‘experts uit de e-commerce, media en uit de financiële hoek, onder wie ook enkele bekende internetondernemers’. Onder de geldschieters bevinden zich ook drie investeerders uit de hotelindustrie.
De technologie van Hotelchamp wordt inmiddels gebruikt door hotels en keten als het Pallazzo Versace in Dubai, het Baros luxury Maladiven Resort, Amber Hotels in Duitsland en Bilderberg Hotels, StayOkay en WestCord Hotels in Nederland. Recentelijk heeft ook Millennium Hotels zich aangesloten bij Hotelchamp.
Valk spreekt de taal die hoteliers graag horen: “Door onze software te gebruiken op hun eigen websites, worden hoteleigenaren minder afhankelijk van de grote bekende boekingswebsites. Er is vanaf het eerste moment weer rechtstreeks contact tussen het hotel en zijn gasten, wat het een stuk persoonlijker maakt.”
Hotelchamp heeft het hoofdkantoor in Amsterdam en is verder gevestigd in Berlijn en Groningen. Er werkt 25 man.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
5 Reacties
Matthijs
Een gemiddelde groei van 77% per maand is zeer spectaculair. Ik vraag mij alleen af: over hoeveel maanden is dit gemiddelde berekend? Dat is verduizendvoudiging per jaar.
rick
van 1 naar 2 klanten is 100%….
Frank
Ik heb de afgelopen jaren teveel van dit soort berichtjes gelezen, waarbij er telkens 3 dingen opvielen: Klein bedrijfje dat vanuit het niets ineens allemaal investeerders heeft, die vooral niet bij naam genoemd mogen worden, die er voor miljoenen in investeren. Nog geen 2 jaar later bestaan die bedrijfjes ineens niet meer. Iets teveel hosanna met erg veel korrels zout..zo lijkt het althans.
Tineke
Gaaf hoor, eindelijk een bedrijf dat echt op komt voor de hotelier!
Manicorn
Bellenblazer alarm!
“Door onze software te gebruiken op hun eigen websites, worden hoteleigenaren minder afhankelijk van de grote bekende boekingswebsites. Er is vanaf het eerste moment weer rechtstreeks contact tussen het hotel en zijn gasten, wat het een stuk persoonlijker maakt.”
Hoteliers zijn nog steeds afhankelijk van die grote Booking(s). Die doen het eerste contact en sturen de bezoekers door naar de hoteliers. Zonder bezoekers op de site heeft de klant niks aan deze dienst.