Deel dit artikel
-

Hyves met nieuwe reclamevorm voor MKB

De skyscrapers gaan eruit bij Hyves om ruimte te maken voor tekstadvertenties à la LinkedIn en Facebook. De CPM-prijs daalt zestig procent.

Bedrijven die het selfservice reclamesysteem Hyverteren gebruikten konden tot vandaag enkel displayreclame kopen in de vorm van een skyscraper. Deze rechthoekige, hoge reclamevorm gaat eruit. “Die was erg visueel ingesteld en we hadden het idee dat dat MKB’ers afschrikt om Hyverteren in te zetten”, aldus Zeger van Olden.

De manager van Hyverteren: “Vanaf vandaag werken we met kleine tekstadvertenties waar ook ruimte is voor een afbeelding. Dat formaat zie je ook vaak bij andere profielensites.” De commerciële uitingen zijn niet enkel meer zichtbaar op profielpagina’s, maar op alle pagina’s binnen Hyves. “We kunnen makkelijker, dieper targeten.”


De CPM-prijs voor de nieuwe reclamevormen daalt van een euro naar veertig cent.

Volgens Hyves hebben 40.000 MKB’ers de selfservice reclamedienst al gebruikt.

Van Olden: “Ik zou graag zien dat Hyverteren standaard vaker wordt opgenomen in advertentiesystemen voor doorplaatsingen naar derde sites. Dat zie je al veel in de autobranche. Daar kan je met een klik je advertentie op meerdere sites tegelijk plaatsen.”

Deel dit bericht

7 Reacties

Wouter Veenboer

Goede stap om de advertentieformaten te laten aansluiten op Facebook. Zo kunnen Facebook adverterteerders eenvoudig Hyves ook meenemen. De daling in CPM is ook een goede zaak. Met een matige doorklikratio kon de 1 Euro al snel tot een hoge klikprijs leiden.
Wel echt jammer dat adverteren op CPC basis niet mogelijk wordt gemaakt. 90% van de Facebook adverteerders verkiest CPC boven CPM. Daar blijkt toch wel een voorkeur uit. Next step?

Ron Simon

Prima initiatief, echter Hyves heeft in eerste instantie nieuwe features nodig voor de gebruiker die onderscheidend zijn t.o.v. Facebook. “Think local” kan bijvoorbeeld de insteek zijn om na te denken over nieuwe features.

Rebecca Rijnders

@Ron: wat dacht je van bijvoorbeeld Nu & Straks, Hyves Hitradio, Eredivisie Voorspellen en Wie is de Mol Voorspellen…? 🙂

Ron Simon

@Rebecca Ik ken ze, maar wat ik eigenlijk wil zeggen dat het niet gaat om de som van nieuwe features. Wat Hyves nodig heeft is “1 killer feature” dat direct duidelijk het verschil maakt.

Raoul van Heerden

Fijn om te zien dat ze hier mee beginnen. Naast de lagere CPM zou ik graag willen zien in hoeverre het mogelijk is om verschillende uitingen & displays te testen. Inderdaad, zoals Facebook dat ook toelaat. Maar dit is gewoon een must, wil je de CTR (dus je CPC) in een CPM campagne kunnen beïnvloeden.

Stefan Smit

Ik ben het eens met Wouter Veenboer. Goed om te zien dat deze formaten er komen en dat de CPM prijs omlaag gaat, maar juist bij deze vorm van adverteren voert CPC de boventoon (adwords, facebook, etc). Dat zou dan ook een betere keuze zijn geweest dan de CPM prijs omlaag te gooien.

Vincent Leenders

“40.000 MKB-ers hebben deze service al gebruikt”, dat kan ik niet geloven

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond