Deel dit artikel
-

20 miljoen euro groeigeld Outfittery

De online kledingadviseur en -winkel voor mannen Outfittery heeft in een nieuwe financieringsronde 20 miljoen euro venture capital opgehaald.

Octopus Ventures (portfolio) leidt de nieuwe financieringsronde. De Amerikanen uit New York stappen nieuw in in deze ronde, evenals U-Start (portfolio) uit Italië. De twee kennen elkaar van de gedeelde participatie in reissite Secret Escapes.

Met het nieuwe geld wil Outfittery, uit Duitsland maar inmiddels in acht EU-landen actief, zijn positie op de internationale markt verstevigen. En, zo klinkt het vrij abstract (PDF), ‘de klantervaring verbeteren’.

Outfittery is, net als de Nederlandse concurrenten The Cloakroom en House of Einstein, een online modedienst voor mannen. Stylisten geven op basis van de persoonlijke voorkeuren van hun klanten kledingadvies en sturen hen op aanvraag dozen met nieuwe kleding. Dit is vooral bedoeld voor mannen die niet graag winkelen of daar de tijd niet voor hebben. Met slimme technische systemen zorgen deze bedrijven ervoor dat ze veel mannen persoonlijk en op maat kunnen bedienen.

De vier jaar oude onderneming zegt dat het afgelopen jaar is verdubbeld in omzet. Daarbij geeft het geen concrete cijfers. Wel verklappen oprichtsters Anna Alex en Julia Bösch dat ze vierhonderdduizend klanten hebben. Over hun aankoopfrequentie en gemiddeld zwijgen ze.

Zittende investeerders Northzone Capital, Highland Capital Partners, Holtzbrinck Ventures en Mangrove Capital Partners doen ook mee in de nieuwe financieringsronde.

Foto: sop220 (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond