Deel dit artikel
-

Half miljoen euro groeigeld voor House of Einstein

Herenkledingverkoper House of Einstein heeft een investering van 500.000 euro opgehaald om het bedrijf gereed te maken om op te schalen.

Het is de eerste investering die Mei Ling Tan en compagnon Jantien Herfst aannemen. In de afgelopen drie jaar werden alle verdiensten van het service- c.q. technologiebedrijf annex webwinkel direct in het bedrijf teruggestoken.

“We zien dit ook echt als groeigeld. Daar is de investeerder ook naar: iemand uit ons eigen netwerk die bij een bank in Londen werkt en M&A’s doet in e-commerce en retail. Hij bemoeit zich niet met de dagelijkse gang van zaken maar vindt het leuk om deel te nemen”, aldus Tan die de naam van haar geldschieter voor zich moet houden.

Het nieuw verworven kapitaal worden geïnvesteerd in techniek om het bedrijf schaalbaar te maken voor een latere, beoogde groei-explosie. “We maken de backend efficiënter.”

Daarnaast investeert het bedrijf, dat over enkele weken naar Amsterdam verhuist, in marketing. Voor meer klanten en betere zichtbaarheid. “Online en offline. House of Einstein is immers een bedrijf dat de hardwerkende man van tegen de veertig helpt kleden om hem er verzorgd uit te laten zien. Die man is niet enkel online, maar leest ook FD Persoonlijk, Elsevier en vakbladen en bezoekt congressen.”

Tan en Herfst staan zich erop voor hun klanten erg persoonlijk te bedienen. Middels een intake, minstens telefonisch maar bij voorkeur ook per Skype, onderzoeken de outfitters wie ze voor zich hebben. Het ene kledingadvies kan nooit het andere zijn. Tan: “Er gaat bij ons geen box de deur uit voordat er persoonlijk contact is geweest. Dat is ondenkbaar. Feedback is superbelangrijk. Bovedien, mensen wíllen service.” Hiermee wist het nog jonge bedrijf inmiddels duizend actieve klanten aan zich te binden.

Wanneer komende kwartalen alle milestones worden gehaald, is het bedrijf gereed voor de volgende stap. Dat betekent opschalen met behulp met venture capital. Tan ziet het niet als een grote opgave om dat aan te trekken. “De contacten zijn er al. Ze staan klaar.”

House of Einstein bevindt zich in Nederland in de markt met onder meer The Cloakroom en Outfittery. De laatste werkt met miljoenen venture capital. “Daar was ik eerder nog bang voor, voor de overmacht die ze meebrengen. Nu niet meer. Zij kunnen niet wat wij doen.”

Foto: bobbi vie (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond