Deel dit artikel
-

22 miljoen euro voor platform voor digitale tegoeden

Creative Group krijgt 22 miljoen euro groeigeld van Prime Ventures. Het Nederlandse fintechbedrijf geeft mensen over de hele wereld de mogelijkheid om ‘digitale tegoeden’ van hun favoriete merk te kopen of versturen.

Creative voert twee merken Rapido.com en Recharge.com.

Rapido is een online platform met een breed aanbod van digitale tegoeden voor merken als iTunes, Google, Spotify, Xbox en PlayStation. Het berdrijf verwerkt digitale codes die klanten online kunnen kopen en vervolgens als tegoed kunnen gebruiken bij hun favoriete merk. De dienst is beschikbaar in 13 landen.

In 2016 heeft Creative Group op hetzelfde technologieplatform Recharge.com gelanceerd. Hiermee kunnen migranten wereldwijd het bel- of datategoed van familie en vrienden realtime opwaarderen. Recharge.com is beschikbaar voor 600 telecomaanbieders in 130 landen.

Eind 2019 hoopt men een verkoopvolume te realiseren van 200 miljoen euro.

Prime Ventures denkt dat Creative een grotendeels onderbediende markt aanboort, die veel kansen biedt. De markt voor e-vouchers, pre-paid oplossingen en opwaardeerdiensten zal de komende jaren steeds groter worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond