Deel dit artikel
-

KPN wil meer nadruk leggen op innovatie

De komende jaren zal KPN zich inspannen om opnieuw een aanzienlijke verbetering van de klanttevredenheid te realiseren. De Raad van Bestuur van het telecombedrijf presenteert vandaag, tijdens een Capital Markets Day voor beleggers en analisten, zijn ‘strategische prioriteiten’.

‘Onze strategie was de afgelopen jaren gericht op versterken, vereenvoudigen en groeien. Om voorop te blijven lopen zetten we de volgende stap in onze strategie naar: vereenvoudigen, groeien en innoveren’, zegt KPN topman Eelco Blok.

De omzet in Consumentenmarkt zal naar verwachting verder stijgen, mede door de groei van het aantal klanten met een combinatie van vaste en mobiele producten en een groeiende omzet per huishouden. Daarom moet de klanttevredenheid omhoog.

Ook streeft KPN naar een grotere glasvezeldekking, daar waar in het verleden de nadruk lag op het optimaliseren van het oude kopernetwerk. Blijkbaar heeft de aanstaande fusie van Ziggo en Vodafone Nederland geleid tot een hernieuwde inspanning op dit gebied.

KPN kondigt geen extra investeringen aan. In tegendeel. Het bedrijf spreekt vandaag over ‘additionele besparingen’ van ten minste 300 miljoen euro, waardoor de totale jaarlijkse kostenbesparingen eind 2019 ten minste 750 miljoen bedragem. Deze extra kostenbesparingen worden met name gerealiseerd door verdere vereenvoudiging en rationalisatie van IT processen en systemen, en netwerken.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond