Deel dit artikel
-

ABN: Nederlandse consument koopt nog weinig online

De Nederlandse consument koopt relatief weinig bij webwinkels vergeleken met veel andere Europese landen. Dat concludeert ABN Amro in een woensdag verschenen onderzoek.

De online-omzet als percentage van de totale omzet van de detailhandel in Nederland bedraagt 4,2 procent. In Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk liggen deze percentages op respectievelijk 5,1, 5,5 en 9,5 procent.

Dat Nederland achterblijft komt door de goede fysieke winkeldekking.

De onlinewinkelomzet in ons land maakte in de afgelopen vijftien jaar wel een explosieve groei door: van 41 miljoen euro in 1998 naar 9,8 miljard euro vorig jaar. Dit jaar gaan de verkopen door de grens van tien miljard heen.

Ook het aantal webwinkels is sinds 2006 ruimschoots verdubbeld. Driekwart van alle webwinkels is een eenmanszaak. Vier op de vijf webwinkels hebben minder dan twee werknemers in dienst.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond