Deel dit artikel
-

Accenture Innovation Awards uitgereikt

Tijdens de zesde editie van de Innovation Awards van Accenture zijn vanavond in zes verschillende industrieën een juryprijs (de Blauwe Tulp) en een publieksprijs uitgereikt. Tevens werd voor het eerst de Groene Innovation Award toegekend (De Groene Tulp).

Tussen 8 oktober en 5 november ontvingen de ingezonden concepten (op zeer breed terrein) in totaal meer dan 32.000 stemmen via LinkedIn, Twitter en Facebook.

Volgens Wouter Koetzier, Managing Director Innovation Consulting van Accenture, is Nederland net uit recessie, maar ziet het economisch klimaat er nog somber uit. Opkomende economieën en snelle technologische ontwikkelingen beheersen de markt, waardoor het bedrijfsleven wordt uitgedaagd om zich flexibel op te stellen en zich aan te passen aan de continu veranderende marktomstandigheden. “Juist daar ligt de uitdaging voor bedrijven. De meeste van hen hebben meer dan genoeg innovatie-ideeën, maar missen de kracht om snel en succesvol de beste ideeën op te schalen.  Door het samenbrengen en waarderen van innovatieve bedrijven jaagt Accenture innovatie aan”.

Emerce is als mediapartner bij het evenement betrokken.

De winnaars:

Perfotec, winnaar van de Groene Jurypijs, vanwege een product dat de houdbaarheid van verse groente en fruit verlengt. Met de verpakkingstechnologie die de ademsnelheid van de producten meet, wordt de houdbaarheid aanzienlijk verlengd.

Waka Waka, winnaar van de  Groene Publieksprijs, voor een efficiënte zonne-energielamp. De lamp is ontwikkeld voor mensen die moeten leven van twee dollar per dag en biedt uitkomst aan de 1,6 miljard mensen die het zonder elektriciteit moeten stellen.

interACT voor interactieve trainingssoftware voor diverse markten zoals veiligheid in de publieke en private sector, scheepvaart en de bouw.

Focal Meditech voor Darwing, ondersteunt ontelbare dagelijkse activiteiten zoals eten, drinken, tandenpoetsen en typen.

Webclusive voor crowdfundingsoftware waarmee fans en medewerkers van een organisatie de projecten die belangrijk zijn voor de organisatie en haar netwerk kunnen realiseren.

PowerMatcjer voor PowerMatcher Technology, een software technologie die het mogelijk maakt meer duurzame energie in het elektriciteitsnetwerk op te nemen.

SnappCar, voor een online community waar particuliere autobezitters hun eigen auto verhuren aan buurtgenoten. Autobezitters kunnen zo geld verdienen aan hun stilstaande auto, wat een duur en snel afschrijvend bezit is.

PayPool (nieuwe naam: Searcle) voor een soort WhatsApp waarmee je simpel, sociaal en veilig samen kunt sparen en geld kunt inzamelen. PayPool vindt dat iedereen real time geld moet kunnen geven én vragen.

Thuisafgehaald, voor het delen, proeven en genieten van eten. Het concept maakt het mogelijk op culinaire ontdekkingsreis te gaan in de buurt.

UWV, vanwege het eigen webcareteam dat volledig gericht is op communicatie via sociale media. UWV ziet Webcare als de klantenservice van de toekomst.

Deel dit bericht

1 Reactie

Maurits

Paypool is inmiddels van naam veranderd.
http://www.searcle.com

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond