Deel dit artikel
-

Accenture Interactive neemt het Louvre op de schop

Het Louvre in Parijs laat zijn digitale strategie op de schop nemen door Accenture Interactive. Bezoekers moeten er een ‘rijkere ervaring’ mee krijgen en de werknemers krijgen digitale hulpmiddelen om hun werk beter te doen.

Het adviesbureau doet het werk pro bono, maar mag op de internationale podia wel schermen met de naam van het Franse museum uit de 18e eeuw. Daarnaast vindt Accenture in het Louvre een aansprekende locatie om klanten en partners te kunnen uitnodigen.

De meeste digitale veranderingen zijn erop gericht de tien miljoen jaarlijkse bezoekers een betere ervaring te bieden. Niet enkel tijdens, maar ook voor en na het bezoek. Daartoe ontwikkelde de technisch partner vorig jaar bijvoorbeeld al een VR-applicatie. Behalve bezoekers krijgen ook onderzoekers beschikking over betere digitale representaties van de werken die het Louvre in archief heeft.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Foto: pedrosz (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond