Deel dit artikel
-

Achmea gaat schade op afstand afhandelen

Verzekeraar Achmea gaat het aantal fysieke afspraken aan huis voor het afhandelen van schademeldingen de komende tijd halveren. Het opnemen van de schade gaat voortaan – daar waar het kan – digitaal.

Namens Achmea bezoeken schadeherstelbedrijven jaarlijks tienduizenden huizen en bedrijven met schade. Dat doen ze in de regel tweemaal: eenmaal om de schade op te nemen en eenmaal om die te herstellen.
Het opnemen kan digitaler en dus sneller. Klanten reageerden eerder dit jaar positief op een proef.

Achmea heeft de nieuwe werkwijze getest met bouwbedrijf Kleijngeld uit Waalwijk. Dat gebeurde nog voor de uitbraak van het coronavirus. Het bouwbedrijf stuurde na ontvangst van een schademelding een beveiligde link naar de klant. Die hoefde vervolgens alleen op de link te klikken en aanwezig te zijn op de plek van de schade.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond