Deel dit artikel
-

Adfab en Acquire Digital gaan samen

De reclamenetwerken Adfab en Acquire Digital gaan samen en zullen de markt bewerken onder de nieuwe naam Adfab Digital.

Directeur Rob Molenaar van Adfab licht toe: “Er zijn twee redenen voor deze stap. Ten eerste vullen Dennis Pekel en ik elkaar operationeel goed aan. Ten tweede is er in de markt een consolidatieslag gaande waarbij het voor kleinere netwerken als de onze belangrijk is om keuzes te maken.’

“We willen niet een breed portfolio dat in elk segment is vertegenwoordigd. Wij kiezen ervoor ons te specialiseren op een aantal terreinen. Mediabureaus kennen ons van de sterke positionering in Duurzaamheid, Nieuws, Business en Gezondheid.”

De drie man van Acquire Digital is al aangeschoven bij de twaalf van Adfab in Amstelveen. Over de verhoudingen in aandelen wil Molenaar niets zeggen.

Automated trading betekent volgens hem niet dat er geen plaats meer is voor handwerk bij reclamenetwerken als de zijne. “Het valt vanwege de cookiewet nog maar te bezien of alle display via deze netwerken zal worden geplaatst.” Immers, als er geen goede (persoonlijke) informatie over de internetgebruiker bekend is, is het moeilijk om hem gericht met reclame te benaderen.

“Daarnaast is display niet de enige manier om uitingen over te brengen. Je zult meer tailor made content zien. Een deel van onze klanten werkt graag met sponsored content, communicatie op inhoud. Daar nemen we binnenkort een nieuwe systeem voor in gebruik.”

Deel dit bericht

7 Reacties

M.Roelofs

top. mooi & van harte met de groei.

Bas Koenen

Van harte gefeliciteerd met dit samengaan.

Hans Caspers

Gefeliciteerd mannen!

Harm Schweigman

Van Harte gefeliciteerd met deze mooie samenwerking

Tim Kraaij

Proficiat met deze mooie fusie!

thomas niens

Rob, Boersemaaa, succes gewenst! gr thomas

Ron Emmerink

Mooie stap van harte gefeliciteerd.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond