Deel dit artikel
-

Adfactor verzorgt advertentie-exploitatie Speurders

Online advertentie-netwerk Adfactor gaat de advertentie-exploitatie verzorgen op Speurders.nl. Speurders is nu bezig met een testperiode met adverteerders en heeft besloten de advertentie-exploitatie uit handen te geven omdat er binnen Speurders zelf onvoldoende capaciteit voor is. Dat zegt marketingmanager Maarten Roelofs van Speurders.

“Wij gaan op heel bescheiden schaal adverteerders toestaan op de Speurders-site. Het mag namelijk niet zo zijn dat het stoort met de gebruikers-ervaring. We zullen derhalve buttons, banners en tekstlinks op bescheiden schaal toestaan.” Volgens Roelofs is er veel animo bij adverteerders om te adverteren op de Speurders-site. “We hebben een bereik van 4 miljoen bezoekers. Dat betekent dat we heel interessant zijn voor merken en adverteerders.”  

Volgens Roelofs gaat er geen dag voorbij of er komt wel een verzoek van een adverteerder om te mogen adverteren op de Speurders-site. “We gaan in de rubriek contacten nu bijvoorbeeld al een datingsite zetten. Verder lijkt het me bijvoorbeeld aardig als een partij als Aldi in de toekomst gaat adverteren met hun aanbiedingen op de Speurders-site. Bijvoorbeeld: 'koop nu een nieuwe computer voor 600 euro.”

Dat Speurders de exploitatie niet zelf gaat doen, komt volgens Roelofs omdat er te weinig capaciteit is binnen Speurders zelf. “Er komt nog bij dat ik heel erg tevreden over ze ben. Ik heb met ze samengewerkt bij GeenStijl (daar adverteert Speurders en Adfactor verzorgt de advertentie-exploitatie, redactie). En wie GeenStijl weet te verkopen, kan alles verkopen. Verder hebben ze bij Adfactor goede contacten bij de mediabureaus,” aldus Roelofs.

Friso Hessing van Adfactor laat in een reactie weten blij te zijn met de beslissing. Adfactor verzorgt inmiddels de exploitatie van sites Schoolbank.nl, GeenStijl, het veel bezochte 92920v.nl en sinds kort ook Partyflock dat 120.000 actieve leden heeft. Volgens Hessing gaat het “lekker” met Adfactor en heeft het inmiddels diverse campagnes voor merken als Hi van KPN en Heineken verzorgd op bijvoorbeeld de GeenStijl-site.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond