Adidas: E-commerce nog geen echte impact

De grote groei op het gebied van online verkopen is er bij Adidas van af en het e-commercekanaal heeft nog geen significante impact.

Maar financieel directeur Harm Ohlmeyer is niet ontevreden over de online verrichtingen van zijn bedrijf. De e-commerceomzet steeg in het derde kwartaal met 39 procent en staat organisationeel keurig voorgesorteerd voor verdere groei.

“E-commerce is qua omvang nog niet zo groot als we zouden willen.”

Het ziet ernaar uit, zei hij gisteren bij de presentatie van de kwartaalcijfers, dat bij de huidige groei de echte impact van Online per 2019 of 2020 duidelijk wordt. Dat is niet alleen in termen van omzet, maar ook het resultaat onder de streep. Immers, op zijn eigen kanalen kan Adidas beter sturen op prijs en marges.

De totale omzet steeg met negen procent tot 5,7 miljard euro. De nettowinst nam met 36 procent toe tot 526 miljoen euro.

Eerder deze week presenteerde Adidas op het jaarcongres van Salesforce.com zijn nieuwe mobiele app.

Foto: Eelke (cc)

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug