Weer recordomzet Adobe

Adobe noteerde wederom een recordomzet voor het eerste kwartaal van 2017 in zijn gebroken boekjaar. Die kwam uit op 1,68 miljard dollar, 30 miljoen meer dan het bedrijf zelf had ingeschat.

De winst bedroeg 398,5 miljoen dollar, omgerekend 80 cent per aandeel. De meeste groei was voor de Creative Cloud (waaronder Photoshop) en Document Cloud (tools voor pdf documenten). Creative bracht 942 miljoen dollar op. De Adobe Marketing Cloud was goed voor een omzet van 265 miljoen.

Adobe is vorig jaar gestopt met de vermelding van het aantal gebruikers van zijn diensten.

Het aandeel Adobe steeg nabeurs met 4 procent.

2 Reacties

Opmerkelijk, als je bedenkt dat de software vooral bloatware is geworden en weinig echte innovatie kent. Abonnementmodel wordt blijkbaar geaccepteerd.

Het abonnementmodel van Adobe is inderdaad zo goed als geruisloos doorgevoerd en dat is best opmerkelijk. Daar staat tegenover dat installatie en updates via de cloud prima werken en de bedragen voor professionele gebruikers echt wel te behappen zijn. De Adobe-software bloatware noemen, lijkt me onzinnig. In professionele kring klaagt men de laatste twee jaar niet dat Adobe’s software onnozele functionaliteit heeft meegekregen, maar eerder dat er niets essentieels aan functionaliteit is toegevoegd. Zoek maar eens op reviews over updates van bijvoorbeeld InDesign.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug