Deel dit artikel
-

Recordjaar voor Adobe

Adobe sluit een recordkwartaal af, waarin de omzet steeg naar 1,61 miljard dollar en de nettowinst naar 399 miljoen. Dat was ook nog boven verwachting van analisten.

Over heel 2016 heeft Adobe 5,85 miljard dollar omzet geboekt en een winst per aandeel van 3 dollar, 22 procent meer dan een jaar terug.

Creative Cloud, de creatieve poot de Adobe, realiseerde afgelopen kwartaal een omzet van 886 miljoen, 33 procent meer dan een jaar geleden. De Adobe Marketing Cloud groeide met 32 procent bijna even hard naar 465 miljoen.

De creatieve oplossingen vormen daarmee nog altijd het leeuwendeel van de omzet, maar marketing lijkt de Creatieve Cloud langzaam in te halen.

Deel dit bericht

3 Reacties

Gijs

Misschien ben ik niet marketing of creatief genoeg, maar hoe kan Marketing ‘inhalen’ als het langzamer groeit?

Jan Libbenga (Emerce)

Je moet niet naar de huidige groeicijfers kijken, maar naar de ontwikkeling van de omzet. Marketing Cloud is nu al de helft van Creative Cloud. In het tweede kwartaal was Marketing Cloud goed voor 385 miljoen dollar, nu zitten we op 465 miljoen. Adobe trekt met Marketing Cloud nieuwe klanten aan. De groei van de Creative Cloud komt nog altijd van overstappers van traditionele Adobe software naar de cloud. Die groei zal vermoedelijk afzwakken.

bert

Knap, zoveel nieuws zit er niet in CC vergeleken met CS 1.0
Vergelijk bijvoorbeeld Freehand MX uit 2001 met Illustrator nu… Doe mij maar de eerste.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond