Deel dit artikel
-

AdValue herpositioneert zich onder leiding nieuwe ceo

Online mediabureau AdValue heeft een nieuwe ceo aangetrokken: Peter Milovic, afkomstig van Telfort. Hij wordt de hoofdverantwoordelijke bij het bureau en moet zorgen voor verdergaande professionalisering. Advalue wil zich sterker profileren als 'digital marketing bureau', tevens krijg het een nieuwe naam die begin mei bekend wordt gemaakt. Bestaande aandeelhouders gaven het bedrijf een nieuwe kapitaalinjectie van 4,5 miljoen gulden.

AdValue bestaat sinds augustus 1998 en is een online mediabureau. Het adviseert adverteerders die online reclame willen maken. Het aanbod van online reclamemiddelen is sterk uitgebreid de afgelopen jaren. Zo is in de Verenigde Staten al te zien dat de traditionele banner terrein verliest aan online marketingvormen als sponsoring. Om die reden wil AdValue zich vanaf 10 mei sterk gaan presenteren als 'digital marketingbureau', waarbij het kennis en advies levert over alle vormen van online marketing. Een nieuwe naam, huisstijl en bijpassende reclamecampagne moeten daarbij helpen.

De nieuwe naam, die op 10 mei bekend gemaakt wordt, is bedoeld om AdValue meer te profileren als bureau voor digital marketing. Bovendien is de oude naam in de rest van Europa (en op het dotcom-domein) al geregistreerd door Reuters, dat een afdeling Advalue Technologies heeft.

Behalve een nieuwe postionering is er ook intern bij AdValue een verandering doorgevoerd. De twee oprichters van het bureau, Sebastiaan Moesman en Alex Stil, gaan zich respectievelijk richten op technische ontwikkeling, en marketing en sales. Het bedrijf is sterk gegroeid de afgelopen jaren, AdValue telt nu 65 medewerkers waarvan er vijftig in Nederland werken. Om de organisatie te stroomlijnen is Peter Milovic aangetrokken, voorheen corporate director of customer operations bij Telfort. Hij was bij het telecombedrijf verantwoordelijk voor het operationele gedeelte.

"Ervaring met digital marketing heb ik niet", zegt Milovic, "maar het dossier lijkt me gemakkelijk. Ik ben vooral verantwoordelijk voor de operationele kant, en dat is voor mij gesneden koek."

Milovic gaat "de zweep erover leggen", zegt hij. "Het moet strakker, sneller en met een duidelijker lijn." Niet alleen moet AdValue sterk professionaliseren ook moet het "sterkte, kracht en betrouwbaarheid" gaan uitstralen. Milovic zet hoog in. "De concurrentie mag zich zorgen gaan maken, hoewel ik denk dat we geen grote concurrenten hebben. We hebben de ambitie om de belangrijkste partij te gaan worden als het gaat om digital marketing."

Het initiatief voor de benoeming van een ceo die Advalue strakker zou leiden – en daarmee samenhangend de professionalisering – kwam van de aandeelhouders. Deze aandeelhouders, waaronder ABN Amro Participaties, doen een nieuwe investering van 4,5 miljoen gulden in AdValue en willen dat het bureau zich nu sterker gaat richten op Europese expansie. Het bedrijf heeft al vestigingen in Londen, Parijs en Düsseldorf, en een client service kantoor in New York. "De agenda voor Europa kun je ook typeren als agressief", zegt Milovic, als eerste zal het Duitse kantoor een nieuwe impuls krijgen.

Als digital marketingbureau richt AdValue zich straks op alle vormen van online marketing, maar dan voornamelijk adviserend. Wel zal er een grotere rol zijn voor het bedrijfsonderdeel 'it-solutions', dat ondermeer verantwoordelijk is voor het Noah-systeem, waarmee het effect van online campagnes zijn te meten. De twee andere aandachtsgebieden van AdValue worden 'digital media' (mediaplanning, mediainkoop, strategie) en 'knowledge' (onderzoek, kennisseminars, aanleggen database).

Deel dit bericht

20 Reacties

John

Krasse taal, Peter! 'k Ben benieuwd! Als de organisatie van AdValue net zo moet worden als die van Telfort dan hou ik mijn hart vast…

X

"Ervaring met digital marketing heb ik niet"Wanneer je dit zelf al toegeeft, hoe kun je dan een positieve bijdrage leveren aan de, op dit moment, rumoerige internetmarkt…

jeroen

Wat een verademing dit te lezen. Eindelijk is er een internet gerelateerde onderneming die radicaal kiest voor winst en continuiteit en niet voor de bekende mooie internet verhalen over groei en eeuwigdurende investeringen. Gefeliciteerd AdValue en veel sukses.

Rick

Het klinkt als oude wijn in nieuwe zakken. Nu Advalue niet genoeg geld meer verdient met dure CPM tarieven, worden er uurtarieven berekend, onder het mom van "Digitale Marketing". Als Advalue haar bureaukorting laat varen, komt dit ook geloofwaardig over. Dan zijn ze een echte onafhankelijke consultant, dat schept duidelijkheid en is op zich prima. Het getuigt niet van respect naar andere collega's in de markt, dat de nieuwe "sterke" man, roept dat er geen grote concurrenten zijn. Dit soort dikdoenerij komt niet erg sterk en respectvol over. Respect dwing je overigens niet af, en zeker niet met zweepslagen.

Pim Hutjens

En ik vond AdValue zo'n mooie naam… Jammer dat er weer een sterk merk weggegooid wordt omdat er in een vroeger stadium niet (goed) aan Europese expansie is gedacht. Doet me denken aan dat bekende schoonmaakmiddel dat deze weken met veel mediageweld zijn naam wijzigt. Als dit ook gepaard gaat met zo'n fijne '2 halen – 1 betalen actie' zoals bij dan heb ik er alle vertrouwen in. GoodLuck.com Pim Hutjens

G van Vliet

Ad Rick: Het is juist een zeer positief teken dat Advalue aangeeft zich niet alleen te willen toeleggen op sec mediaplanning. Meer diepgang is juist gewenst in de markt, en de kennis van Advalue is daar absoluut wel geschikt voor.Van CPM- naar Uurtarieven? Volgens mij haal je dan 2 zaken door elkaar. CPM tarieven worden door exploitanten ( = de site eigenaren 🙂 berekend. De mediabureau's zijn degene die normaliter op uurbasis werken, dus wat dit betreft niets nieuws onder de zon. Ad Artikel: Dhr Mulovic gooit alleen de spreekwoordelijke stok in het hoenderhok met de opmerking dat er geen grote concurrenten in de markt zijn. De realiteit is juist dat Advalue de eerste was en zeer zeker last heeft gehad van de remmende voorsprong. Deze voorsprong zijn zij reeds een tijd kwijt. De situatie op dit moment is dat Advalue wel iets MOET doen wil zij de concurrentie aan kunnen gaan.Veel 'traditionele' mediabureau's zijn zeer sterk aan het worden op het gebied van online. Hierdoor is het interessanter voor een adverteerder om one-time-shopping bij een dergelijk bureau te komen. Juist dit ontbeert Advalue. Zij beperken zich tot online. Conclusie : Advalue wordt overgenomen door een traditioneel bureau, vandaar de nieuwe naam ;) Grt Gerrit

mark

Het spreekt mij zeer aan dat een van de meest toonaangevende onlinemediabureau's van Nederland de beslissing heeft genomen om kennelijk een sterke man uit de offline hoek aan te nemen. Zoals altijd in de online branch zal het er dus weer op aan moeten aan komen dat een sterk iemand uit de offline branch de zaak moet komen redden. AdValue heeft een moedig besluit genomen en ik kijk vol verwachting uit naar de nieuwe naam.

Belgin

Ik vind het niet erg dat Advalue nu wat minder gaat. Er zijn niet lang geleden ook veel goede personen vertrokken. Belgin

Rick

Ad G.v.Vliet: Ad Value pakt 15% van de tarieven van site exploitanten bij plaatsing van haar opdrachtgevers.

ron

Ok, give me the return of investment numbers on a campaign and we may be able to do business. Ron

g. van vliet

ad Rick: Advalue realloceert dat budget, en houdt het niet zelf.

henk

Ja ze 'pakken'15%, maar wat is je punt? Nog steeds zijn de uitgevers en exploitanten degen die hun prijs bepalen. En die 15% gaat over het budget voor een campagne en is dus gelimiteerd ongeacht het CPM tarief. Die teneur als ware zij vreselijke geldwolven slaat dus nergens op. Albert Heijn ook een verschrikkelijk bedrijf, omdat ze eten verkopen wat toch eigenlijk een levensbehoefte is? En dan: ik vind het niet erg dat het slecht gaat want enz. Wat is dat nu voor statement?! Je zou het eventueel niet raar kunnen vinden dat het slecht gaat omdat er goeie mensen weg zijn gegaan, maar niemand interesseert echt wat jij wel of niet erg vindt. En het leukste is nog dat het dus blijkbaar volgens bovenstaande professionals slecht gaat, waar is dit op gebaseerd?

Johan Blank

Ook "een ouwe rot in het vak" (Quote april 2001) maakt blijkbaar nog wel eens basisfouten (naamgeving). Zowel dit artikel als dat in de Quote roepen bij mij de volgende vragen op: - In welk vak is AdValue eigenlijk een ouwe rot?- Die winst die AdValue maakt, is dat winst zoals oude rotten van het boekhoudvak die kennen of wordt hiervoor een andere definitie gehanteerd?

Rick

Ad Henk, AH positioneert zichzelf niet als voedings adviseur. Een onafhankelijk adviseur op welk gebied dan ook, maakt de onafhankelijkheid geloofwaardiger als hij of zij zelf niets aan de transacties verdient.

ineke

Typisch geval waarin weer eens iemand uit de real world de ellende van de online cowboys kan komen oplossen.

ton hobbelen

Ik heb toch de indruk dat hier een ongelooflijk stelletje onbenullen aan het woord zijn. Hebben jullie niets beter te doen dan deze onzin uit te kramen. Doe zelf je werk en hou je daarbij, dat doet Advalue ook, en daar worden ze op een normale manier voor betaald. De 15 % is gewoon bureaukorting bedongen bij de uitgevers en ik kan je vertellen dat dit geen vetpot is. Bij online adverteren komt heel wat meer werk kijken dan bij andere vormen van adverteren, tenminste als je kwaliteit wilt leveren. Een concollega

Mister Y

Mister X, Denk je nou echt dat Cor Boonstra verstand heeft van gloeilampen. mister Y

Pippie

Ook uit deze magistrale strategische 'masterpiece' blijkt wederom dat AdValue tot de absolute top behoort.De entrepeneurs maken plaats voor de managers. AdValue blijft verrassen met haar uitgekiende marktbenadering en haar policy nu intern de zaak goed op de rit te zetten. De mannen en vrouwen van AdValue zijn er de afgelopen 2,5 jaar op een meesterlijk wijze in geslaagd een uniek marktaandeel te pakken. Daarvoor niet alleen mijn bewondering maar ook mijn felicitaties.Dit soort prestaties ziet men nog maar weinig op de Nederlandse markt. De markt zit nogal tegen de laatste maanden daar hoeven we geen kiekeboe over te spelen. Ook mijn vrienden uit Rotterdam zullen daarmee geconfronteerd zijn. Gezien de professionele wijze echter waarop dit bedrijf in de markt is gezet en de kundige visie en strategieen ten aanzien van digitale marketing en advertising ben ik er van overtuigd dat AdValue onder leiding van Milovic een number one player blijft in Nederland en waarschijnlijk ook ver daarbuiten. Zet'm op jongensPippie

Mister A

Twee dingen verbasen mij steeds weer in deze discussies.1) De enorme jaloezie die er onder elkaar bestaat nu de sky even niet de limit is in de Online wereld. Zo creeer je echt niet meer business online.2) het gesmijt met halve waarheden in dit soort discussies. Ik zal eerlijk zijn, ik werk zelf bij Advalue en ik gun iedereen zijn misgunst t.o.v. van Advalue. Iedereen die werd toegejuicht met zijn ideeën is al van het toneel verdwenen, dus wat is het waard. Wat is nou het doel van deze kritiek? Of je rekent te weinig en je wordt afgebrand: "niet realistisch business model", doe je dat niet dan ben je ineens een geldwolf! Wat is er zo bijzonder aan het krijgen van bureau korting? En, krijg je daar in de offline wereld ook de informatie bij die je online krijgt? En: Wat is het voor kritiek dat de CEO geen verstand heeft van Digitale Marketing. Wist Gerstner wat van PC's toen ie IBM reorganiseerde? Hij creëerde de voorwaarden… Trouwens zijn de oprichters bij AdValue opgestapt, dat daarmee alle kennis is verdwenen? Maar goed, veel plezier met dit moddergevecht!"It doesn't matter what they say, about you. As long as they talk about you." K.R.

gerard

Natuurlijk is er figuurlijk weer eens stront aan de knikker als er een heavy iemand wordt binnengelootst bij een internetonderneming – laat dus die nieuwe CEO van AdValue nou maar lekker aan de gang gaan. Zoals dat meestal het geval is zal er wel wat puin moeten geruimd worden dat door de wilde garde van weleer is veroorzaakt. Ben zeer benieuwd wat er overblijft als deze man eenmaal alles weer recht heeft gezet wat nu ongetwijfeld krom is.AdValue, veel geluk toegewenst van iemand die alle klappen al eens eerder te verduren heeft gehad in deze rumoerige markt en die toen niet het geluk heeft gehad dat er een ervaren topman uit de oude economie aan het roer werd gezet.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond