Adverteerders dokken fors voor campagnes op tablets
AOL, Apple en Yahoo vragen voor interactieve campagnes voor tablets aan (Amerikaanse) adverteerders momenteel bedragen tot zes cijfers. Het gaat vooral om luxemerken, meldt DM News.
Volgens marketingbureau AKQA Mobile scoren advertenties voor luxe merken momenteel hoog op tablets. Dat heeft vooral als oorzaak dat tablets vooral goed scoren bij mensen met een hoog inkomen. De demografische samenstelling van de gebruikers van de iPad lijkt dat te bevestigen. Het gaat om veelverdieners in de leeftijd 35 tot 44. De eerste gebruikers van Yahoo apps bleken voor het grootste deel zelfs mensen met een meer dan gemiddeld hoog inkomen.
AOL en Yahoo hebben naar verluidt dan ook fors verdiend aan campagnes op tablets. Toyota draaide een campagne in de Livestand iPad app van Yahoo voor zijn Prius V model. BWM had eveneens een campagne in AOL’s Editions App voor een model dat pas over twee jaar op de markt komt. Volgens woordvoerder Trent Herren van AOL zijn vooral automerken geinteresseerd in tablet advertenties omdat ze dan flink kunnen uitpakken.
De CPM voor interactieve campagnes op de iPad ligt sowieso ver boven het gemiddelde. De vraag is natuurlijk of dit zo blijft. Naarmate er meer tablets worden verkocht, verandert ook de demografische samenstelling van zijn gebruikers.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond