Deel dit artikel
-

Adverteerders Yahoo betalen alleen nog voor ‘zichtbaarheid’

Yahoo brengt voortaan alleen nog kosten in rekening voor display advertenties die zijn geheel worden bekeken, en dus niet ‘onder de vouw’ verdwijnen.

Volgens ComScore wordt ruim de helft van de online advertenties niet bekeken, hoewel ze wel op de pagina staan die wordt opgeroepen. Voorheen werden ook deze advertenties gewoon in rekening gebracht, maar er lijkt een kentering op te treden.

Het programma van Yahoo kent nu nog beperkingen. Zo komen alleen Amerikaanse adverteerders die direct bij het internetbedrijf inkopen in aanmerking voor Prime View. Het programma is verder nog beperkt tot desktop advertenties. Tablets en smartphones vallen daar buiten. Ook kunnen nog geen advertenties voor Tumblr of zogenoemde stream ads worden ingekocht.

Yahoo is niet de eerste die een dergelijk advertentiemodel hanteert. Google heeft het al langer en biedt in dat kader een kleine twee miljoen sites aan. Daarnaast werkt de Amerikaanse Media Ratings Council aan een standaard. De Council verstaat onder een impressie dat de advertentie tenminste een seconde in ieder geval voor de helft gezien moet zijn.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond