Deel dit artikel
-

Yahoo komt met YouTube-rivaal

Yahoo zal deze zomer een YouTube-rivaal gaan starten. De internetgigant praat met producenten over het delen van reclame-opbrengsten die in elk geval hoger liggen dan bij Googles YouTube.

Naast unieke producties zal de nu nog naamloze dienst leunen op user generated content, en die kan ook gewoon worden gedeeld op andere sites via een insluitcode (embedded video).

Yahoo zou ruim de helft van de reclame-opbrengsten willen afdragen aan producenten. Google houdt momenteel 45 procent in, maar Yahoo zou ‘substantieel’ meer willen betalen met opbrengsten uit pre-roll advertenties, die voorafgaand aan de video worden getoond.

Exclusiviteit wordt niet afgedwongen. Dezelfde video’s mogen ook elders worden aangeboden, als Yahoo maar de primeur krijgt.

Omdat de studio’s produceren voor eigen rekening, heeft Yahoo niet alle producenten kunnen overtuigen, zo weet AdAge. Een aantal vindt de vergoeding nog steeds te laag en de licentie-overeenkomsten blijken ongunstig.

Deel dit bericht

1 Reactie

delenzenvergelijker.nl

Ben je niet een beetje laat als je nu pas/nog met een YouTube-rivaal komt? YouTube is al zo ingeburgerd, dan moet de YouTube-rivaal van Yahoo YouTube zelf wel kunnen overtreffen. Als je dan bovenstaand artikel leest, zal het alleen interessant zijn voor de uploader (hogere inkomsten). Maar wat maakt het voor de consument dan interessant om de YouTube-rivaal van Yahoo te verkiezen boven YouTube? Waarschijnlijk niet veel! Beetje het Google-Bing-effect!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond