Deel dit artikel
-

Advertentieomzet Sanoma daalt na verkoop Kieskeurig.nl

Sanoma merkt de gevolgen van de verkoop van Kieskeurig.nl. In de vergelijking met een sterk derde kwartaal vorig jaar daalde de advertentieomzet in het afgelopen kwartaal. Ook print droeg daartoe bij.

De autonome omzet daalde licht met 4,6 procent in het derde kwartaal naar 220,8 miljoen.

Sanoma verkocht eerder dit jaar na bijna elf jaar zijn product- en prijsvergelijker Kieskeurig.nl aan Reshift, waar de voormalig Sanoma-directeur Paul Molenaar aan het roer staat.

De resultaten van uitgeverij Sanoma in Nederland en België zijn ten opzichte van vorig jaar wel licht verbeterd. Het bedrijfsresultaat klom naar 15,5 miljoen euro, tegen 14,3 miljoen een jaar geleden (exclusief de omzet van SBS). De winstgevendheid van het portfolio verbeterde als gevolg van kostenbeheersing en een verdere aanpassing van de organisatie na de verkoop van SBS.

Lichtpuntje: Libelle.nl groeide uit tot het grootste online vrouwenplatform van Nederland en bereikte in september een online record van 1,7 miljoen unieke bezoekers.

Sanoma houdt naar eigen zeggen focus op het ‘klantgericht verder uitbouwen van haar mediamerken’.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond