Deel dit artikel
-

Advertenties stuwen winst AOL

Internetbedrijf America Online (AOL) lijkt nauwelijks last te hebben van de crisis. De advertentie-inkomsten stegen in het derde kwartaal met zeven procent tot 340 miljoen dollar. In zeven jaar is het niet zo goed gegaan met AOL.

De winst kwam uit op 20,8 miljoen dollar (16,2 miljoen euro), tegen een verlies van 2,6 miljoen dollar een jaar terug. De totale omzet bedroeg 530 miljoen dollar, en ook dat was beter dan verwacht.

De goede resultaten zijn des te opvallender daar AOL zich vooral beweegt op moeilijke terreinen, zoals online nieuws. Volgens CEO Tim Armstrong wil AOL zich het komende jaar vooral richten op online video.

Analisten menen wel een paar pijnpunten te zien. Traditionele display advertenties deden het slecht bij AOL in het derde kwartaal, terwijl die in de VS toenemen.

Deel dit bericht

1 Reacties

Paul Haarman

Toch verbaast het me niet. Met o.a. de Huffington Post hebben ze echt een hele reeks van klasse websites tot hun beschikking. Adverteerders zien wat ze krijgen en ik denk dat hier het verschil zit ten opzichte van bijv. Search Advertising. Ook kan je meer doelgericht naar je markten toe adverteren wat bij Search Advertising meestal niet het geval is.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond