Albert Heijn opent digitaal luilekkerland

Albert Heijn heeft aan de Limburglaan in Eindhoven vanmiddag zijn nieuwste aanwinst geopend: een vernieuwde Albert Heijn XL. Hier worden veel nieuwe digitale technieken uitgeprobeerd die mogelijk ook elders navolging krijgen. Zo experimenteert de grootgrutter er met zelfscannen op de smartphone.

Het retailconcern struikelt bijna over de superlatieven: Een compleet nieuwe winkel waar eigentijds, gemakkelijk en betaalbaar boodschappen doen centraal staan. Gebouwd met duurzame materialen met straks 1200 zonnepanelen op het dak die 174MWh groene energie opwekken. Inclusief energiezuinige LED-verlichting. Met ambachtelijke, vers belegde pizza’s, die ter plekke gebakken worden in een steenoven. En een kaasafdeling met uitschepkazen en een rijpingskast.

Het gehele bol.com assortiment is online bestelbaar en kan afgehaald worden bij het Pick Up Point, de servicebalie of thuis worden bezorgd.

Maar ook ter plaatste is het digitale niet vergeten. Op de koffietafel liggen iPads waarmee klanten kunnen surfen op ah.nl en via een speciale knop een vraag kunnen stellen aan een medewerker. Die krijgt de vraag binnen via zijn iPod en stapt vervolgens op de klant af om persoonlijk in gesprek te gaan. Over specifieke producten, online boodschappen bestellen of over recepten en wijn- en spijscombinaties.

Via hun mobiele telefoon kunnen klanten ook zelfscannen en betalen bij één van de betaalpalen. Daartoe heeft het concern deze week een aangepaste versie van zijn app Appie uitgebracht. Betalen kan (nog) niet rechtstreeks met de smartphone. De lijst met bestellingen wordt naar de betaalpaal gestuurd. Contactloos betalen wordt wel mogelijk.

“Als het aanslaat is er kans dat we het ook in andere winkels gaan introduceren”, zegt woordvoerster Els van Dijk tegen Emerce.

Opening nieuwe Albert Heijn XL

3 Reacties

ik mis de oude ah xl , die voldeed prima
heb het gevoel opgelaten en stress voller boodschappen te doen in deze versie
van de ene beleving in de andere vallen, terwijl ik gewoon mijn boodschappenlijstje probeer af te werken.
genoeg is ook een keer genoeg

De ontwikkelingen kun je niet tegenhouden. V&D heeft dat jaren gedaan en je ziet wat er van gekomen is. Uiteraard zullen er mensen blijven hangen in het traditionele en niet alles volgen maar bedrijven moeten wel mee met de ontwikkelingen. Als de consument zijn koopgedrag aanpast zal men als retailer moeten volgen om omzet vast te houden. ]de meerderheid bepaald hoe die eruit ziet. Jongeren willen nu eenmaal anders boodschappen doen dus vin ik dat AH goed bezig is. Zich klaar maken voor de nieuwe consument.

he bah nou voel ik me pas echt oud, `de nieuwe consument` , ben net 40
ik volg nu dus zelfs mijn eigen supermarkt niet meer
ach misschien heb je gelijk johan en is het een kwestie van wennen, of is deze verandering inderdaad niet voor mij bedoeld, want ik heb inmiddels de blauw gele supermarkt in de buurt gevonden. simpel en doeltreffend.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug