Deel dit artikel
-

Amstel lanceert interactieve reclame voor digitale tv

De interactieve methode waar verschillende aanbieders van digitale televisie in Nederland momenteel mee experimenteren, is bezig met een voorzichtige opmars. Met een nieuwe reclame flirt ook Amstel met de mogelijkheden van de rode knop.

Abonnees van digitale televisie van Tele2 en UPC maken vanaf 14 april kans om met een simpele druk op de rode knop de klassieker van Spanje, Real Madrid tegen Barcelona bij te wonen.

De interactieve elementen in de commercials zijn alleen zichtbaar voor gebruikers van digitale tv. Tijdens een reclameblok is er directe interactie mogelijk. In het geval van Amstel belandt de kijker op de speciale pagina die hoort bij de Amstellovitch-reclame.

Interactief reclamebureau Qi was verantwoordelijk voor de interactieve uitwerking van de campagne op televisie en online. Amstel en Qi hopen met dit interactieve concept de passieve televisiekijker te betrekken bij promotionele activiteiten. Het doel is om zowel nieuwe leden als bestaande leden te reactiveren.

In het Verenigd koninkrijk wordt al volop gebruik gemaakt van de rode knop. Digitale televisie is bij onze buren al jaren breed uitgerold. Kijkers kunnen onder meer meestemmen bij spelshows, meedoen met quizzen en producten en diensten bestellen.

Amstel is niet het eerste biermerk dat zich bezighoudt met interactieve televisie. Concurrent Grolsch ging hen voor. Tele2 ontwikkelde eerder voor Grolsch en Agis aparte themakanalen. De adverteerders kregen hiermee als het ware eigen mini-zenders. Ook andere adverteerders gingen Amstel inmiddels voor.

De primeur in Nederland was weggelegd voor het televisieprogramma 3voor12. Abonnees van UPC konden na afloop van het programma een special van artiesten bekijken. Een groter publiek werd bereikt tijdens de TMF Awards. Kijkers konden toen via de afstandsbediening stemmen op hun favoriete artiest. De eerste rode knop-commercial van UPC was te zien bij SBS6. Digitale kijkers bij UPC konden bij een spotje van Holland Casino de interactie aangaan. Racoon had weer een andere primeur, de Nederlandse band kwam in maart met de allereerste interactieve videoclip.

Bij de interactieve tv-commercial van Agis konden kijkers van de voetbalkanalen van Tele2 konden een offerte aanvragen voor een zorgverzekering bij de verzekeraar.Tele2 gebruikt de rode knop verder om kijkers van RTL Travel door te sluizen naar een website van een touroperator.

Bron foto: James Cridland (CC)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond