Deel dit artikel
-

Annemarie de Munnik (LEGO) in Emerce Magazine #191: ‘Er gaat steeds meer marketinggeld richting conversie’

LEGO kan leunen op een groot merkbewustzijn onder consumenten en laat regelmatig zien dat het digitale experimenten niet schuwt. Ondertussen valt er online nog veel terrein te winnen en vloeit er steeds meer marketinggeld naar conversie, stelt Marketing Director LEGO Benelux Annemarie de Munnik in de nieuwe editie van Emerce magazine.

Van video’s, apps, games en challenges tot influencer-campagnes: alle inspanningen bij LEGO zijn bedoeld om merkwaarde en brand awareness te creëren, die uitmondt in verkoop van pakketten, merchandise en andere goederen.

Door te inspireren moeten fysiek en digitaal in elkaar overlopen, stelt De Munnik toe. Het is volgens haar typisch een gedachte van volwassenen dat het om twee gescheiden werelden gaat. Kinderen schakelen daartussen zonder onderscheid te zien. Iets wat binnen LEGO ‘fluid play’ genoemd wordt. “We weten dat kinderen heel erg van gamen houden en graag video’s kijken, dus is het logisch dat je dat inzet om er je campagnes mee te verrijken. Daardoor zijn we steeds meer een uitgever van content geworden.”

Tussen 2020 en 2021 steeg LEGO’s omzet met 27 procent. Een stijging die mede ontstaan is door de groei in e-commerceactiviteiten, meldde het bedrijf bij de bekendmaking van de cijfers. Tegelijkertijd opende het dat jaar echter ook 165 nieuwe winkels, waaronder 95 in China, waarmee het totale aantal winkels wereldwijd op 832 kwam. Waardoor de (merk)zichtbaarheid in het straatbeeld dus wederom groeide.

“Ik zal niet ontkennen dat marketing rond het merk heel belangrijk is, daar blijven we zeker aan werken, maar er gaat steeds meer marketinggeld richting conversie”, aldus De Munnik.

Lees het volledige interview in het papieren magazine of kosteloos online via deze link. Met in deze editie ook:

  • Een achtergrondverhaal over de toekomst van Lightyear, de markt voor EV’s en zonne-auto’s in het bijzonder.
  • Een feature over niche socialmediaplatformen die in het gat duiken dat is ontstaan door de schaalgrootte van marktleiders als Facebook, Instagram, Snap en TikTok.
  • Een interview met Kitepower over geavanceerde vliegers als groen alternatief voor windmolens.
  • En een artikel over het belang van data voor een duurzamere mode-industrie.

Plus nog veel meer interviews, korte items, expert- en opiniestukken, zodat je up to date blijft over de ontwikkelingen in online business.

 

Deel dit bericht

1 Reactie

Marc de Groot - Search Cobra

Logische ontwikkeling en iets waar veel bedrijven een voorbeeld aan kunnen nemen. Een verbeterde conversie maakt elke uitgegeven (online) marketing Euro immers meer waard.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond