Deel dit artikel
-

Annemarie de Munnik (LEGO): ‘We zijn steeds meer een uitgever van content’

LEGO kan leunen op een groot merkbewustzijn onder consumenten en laat regelmatig zien dat ze digitale experimenten niet schuwt. Ondertussen valt er online nog veel terrein te winnen en vloeit er steeds meer marketinggeld naar conversie, stelt Director Marketing Benelux Annemarie de Munnik. Zonder angst voor kanaalconflicten. ‘De merkaffiniteit en behoeften tussen shoppers verschilt flink.’

Wie aan LEGO als merk denkt, zal al gauw het vriendelijke, speelse karakter te binnen schieten. En dit jaar wellicht dat het al negentig jaar bestaat – het iconische steentje sinds 1958. In de kern is het product hetzelfde gebleven: oude steentjes passen nog steeds op de nieuwe, maar om de onderdelen heen is een heel eigen wereld en ecosysteem gegroeid. “Het draait nog steeds om het inspireren van de bouwers van morgen”, vat De Munnik de bedrijfsmissie samen. Waarbij volgens haar het accent ligt op spelend leren. Uit recent onderzoek dat het merk liet uitvoeren – onder 55.000 ouders en kinderen wereldwijd – blijkt dat zowel ouders als kinderen meer zouden willen spelen. Hetzij alleen (82 procent van de kinderen), dan wel in gezinsverband (tachtig procent van de families). Waarbij ouders van mening zijn dat het kinderen helpt om belangrijke vaardigheden te ontwikkelen, zoals creativiteit, communicatie, probleemoplossende vaardigheden en zelfvertrouwen. Spelen zou ook het hele gezin gelukkiger maken en familiebanden versterken. Toch lukt het volgens ongeveer een derde van de ouders niet om daar voldoende tijd voor te vinden. Onder andere werk en dagelijkse klusjes zitten gezamenlijk spel in de weg.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!