Deel dit artikel
-

Apple marktleider voor hearables

Apple is de grootste speler op de Nederlandse markt voor koptelefoons en oortjes, zo blijkt uit een onderzoek van het Telecompaper Consumer Insights Panel over het eerste kwartaal van 2021. Samsung en JBL komen op plek twee en drie.

Inmiddels heeft 72 procent van de Nederlandse markt een headset of earphones met draad en 49 procent een koptelefoon of oortjes die draadloos werken. Een stijging ten opzichte van 2020, toen de percentages nog op respectievelijk 67 en 44 procent lagen.

In-ear blijkt verreweg het populairste hearabletype: 57 procent van de Nederlandse hearablebezitters geeft aan dit type hearable te hebben. 27 procent zegt een over-earheadset te hebben en 14 procent heeft on-earhearables.

Apple is met 29 procent aandeel marktleider, gevolgd door Samsung (17%) en JBL (15%). Vooral onder jongeren tussen de 16 en 24 jaar is Apple verder verreweg de grootste speler, met een marktaandeel van 51 procent. JBL komt hier met 17 procent op plek twee en Samsung neemt met 12 procent de derde plek in.

Het is waarschijnlijk dat Apple onder meer voordeel heeft doordat het relatief vroeg in de markt voor ‘truly wireless earbuds’, oftewel compleet draadloze oordopjes, is gestapt, denkt Telecompaper.

Foto Pixabay

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond