‘Apple werkt aan RTB-exchange voor iAds’
Apple zou bezig zijn het reclamesysteem achter iAds om te bouwen in een RTB-exchange. Dat zou de drempel voor toetreding aanmerkelijk verlagen, omdat de instaptarieven per definitie decimeren.
Tot op heden moeten adverteerders tonnen of miljoenen meenemen om reclamecampagnes op iAds te mogen draaien. Dat zijn mooie, interactieve, merkbouwende reclameuitingen die vaak internationaal worden uitgeserveeerd naar iOS-apparaten. Daar komt volgens AdWeek verandering in.
Het systeem achter iAds wordt omgebouwd. De reclameposities in iOS-apps worden dan niet meer als premiumposities verkocht, maar via een veiling per opbod. Zo’n systeem van automated trading is voor displayreclame op het vaste web en mobiel standaard aan het worden. Apple moet mee in de vaart der volkeren om een toch al marginaal product niet compleet overbodig te laten worden.
De mensen die aan het huidige iAds werken, krijgen een nieuwe taak. Volgens AdWeek leggen zij zich toe op het reclameproduct achter iTunes Radio. De mobiele versie daarvan. iTunes Radio voor iOS doet hetzelfde als de radiofunctie in iTunes op de vaste computer: gepersonaliseerde afspeellijsten met muziekdraaien als ware het een radiozender. Sinds kort biedt ook Spotify dit als gratis product aan. Er wordt geld verdient door reclame in de audiostreams te verwerken. Dat is ook Apples plan.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond