Deel dit artikel
-

Arnhem-Direct weer zonder de Telegraaf

De hyperlocal website Arnhem-Direct van Marco Derksen, bekend van Marketingfacts, gaat niet verder met de Telegraaf Media Nederland (TMG). Iets langer dan een jaar was de site onderdeel van het online platform Dichtbij.

TMG gaat niet verder investeren in samenwerkingen buiten het huidige doelgebied, laat Derksen op zijn site weten. Van een overname was echter nooit sprake, ondanks foutieve berichtgeving hierover in diverse media in augustus 2011. De Telegraaf investeerde wel jaarlijks 37.500 euro in de site, ongeveer de helft van de kosten. Bovendien ging de Telegraaf de site helpen met de advertentieverkoop. Beide partijen mochten de inkomsten houden die zij zelf genereren.

Onder de critici streden de zorg om de ‘lokaalheid’ en onafhankelijkheid van het stadsblog om voorrang met klassiek wantrouwen jegens de Telegraaf, noteerde De Nieuwe Reporter vorig jaar nog.

Met Arnhem Direct was een lokaal bereik opgebouwd van circa vijftien procent.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond