Deel dit artikel
-

ASOS met nieuwe, precieze bezorgingsopties

Engelse klanten van modewinkel ASOS in Engeland krijgen er een zeer nauwkeurige bezorgingsoptie bij. Ze kunnen zelf tot op het uur nauwkeurig bepalen wanneer ze ergens in de komende week hun order willen ontvangen.

Dat doet ASOS in samenwerking met pakketdienst DPD onder de noemer Precise.

Het is een algemene trend dat klant steeds later willen kunnen bestellen. Zelfs na het plaatsen van de bestelling willen ze de order nog kunnen wijzigen. ASOS werkt al langer samen met DPD om het logistieke proces zo inzichtelijk en stuurbaar mogelijk te maken. Zo zorgen de partijen er ook voor dat altijd duidelijk waar welk pakketje is.

De dienst Precise laat de klant zelf het uur kiezen waarop hij morgen, of in de zeven daarop volgende dagen, zijn bestelling wil ontvangen. Zodoende hoeft hij niet onnodig lang thuis te blijven wachten. De bezorgingstijden liggen tussen 11 en 17 uur, zeven dagen per week.

ASOS publiceerde vorige week de financiële cijfers over de vier maanden tot eind juni. De omzet over die periode kwam uit op 620 miljoen euro, een plus van dertig procent. De omzet buiten Engeland groeit met 59 procent, dus twee keer sneller dan het gemiddelde. De winkel heeft 12 miljoen veelal Europese klanten.

CEO Nick Beighton ging tijdens de toelichting op de cijfers niet in op de eventuele gevolgen van de Brexit op zijn bedrijf. Maar het was Beighton die de dag na het Engelse ‘bye-bye-EU’ de deuren van zijn winkel dichthield voor niet-Engelsen uit vrees voor grote verliezen door valutaverschillen.

Foto: Garry Knight (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond