Audi opent cyberstores in metropolen

Audi opent twintig cyberstores in het hartje van twintig grote wereldsteden. De traditionele showroom wordt vervangen door een interactieve winkel met immense interactieve videoschermen, aanraakcomputers en personeel met iPads.
In Londen ging de eerste cyberstore van Audi open met een feest met internationaal bekende figuren. In de showroom aan Picadilly Circus is vrijwel geen enkele auto te bekennen en toch zijn alle modellen in alle kleuren aanwezig: op een interactieve muurvullende videoschermen.
Net als Apple probeert Audi het concept van ‘de winkel’ opnieuw uit te vinden. Een winkel met schappen en zo veel mogelijk spulletjes is niet voldoende om de klant naar de zaak te lokken. Service en ervaring staan centraal bij ‘het nieuwe winkelen’.
Tot 2015 moeten er twintig zogeheten Audi Cities open gaan in de metropolen wereldwijd. Bij die schermen staan tafels met aanraakschermen. Daarop kan de autozoeker zijn wensauto naar wens samenstellen.
Een video-impressie van het nieuwe winkelconcept:
Hieronder de video van de openingsbijeenkomst:
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
2 Reacties
Adri Ulfman
Top. Weg van de bedrijfsterreinen; de consument opgezocht. En met de interactieve toepassingen komt ongetwijfeld een schat aan consumer en lead-data beschikbaar. Kan niet anders of dit gaat ook in de conversie significante verbetering opleveren.
Chapeau.
Hedwig
Briljant. Alles was er al (Configurator) Nu alleen op groot scherm. Real time, low cost showroom. Enorme up-sell mogelijkheden.