Deel dit artikel
-

Audioboodschappen via treinramen

Reclamebedrijf BBDO Duitsland heeft een oorspronkelijk idee voor zijn opdrachtgever Sky Deutschland ontwikkeld: pratende ramen in treinen.

Treinreizigers die hun hoofd tegen het treinraam leggen om uit te rusten kunnen reclameboodschappen horen via vibraties. Het lijkt dan net alsof zij een stem in hun hoofd horen. Andere passagiers horen de boodschap niet.

Het gaat om een ‘bone conduction transducer’ die Google Glass gebruik om geluid via de schedel door te geven aan het binnenwerk van het oor. Het dragen van een headset is daardoor niet nodig. Technisch is dit al langer mogelijk, dank zij een transducer van Audiva die aan het raam wordt bevestigd.

In de reclame worden passagiers opgeroepen op de Sky Go-app te downloaden. Sky moet overigens nog wel zijn goedkeuring verlenen.

Deel dit bericht

4 Reacties

Bas van der Veeken

Dus je kunt je hoofd niet meer tegen het raam aan leggen. Blijf het raam wel mooi schoon, dat is denk ik de achterliggende reden 😛

Vind het maar een rare bedoeling.

Tim

Nowhere to rest!
You are not a human being, you are a consumer!

Erik

En waarom leun je met je hoofd tegen het raam dan ? Da’s vast niet omdat je als consument oprecht benieuwd bent naar de laatste aanbiedingen, en productinnovaties…

Michael Bottenheft

Altijd blij met dit soort vernieuwingen maar ben bang dat de toepassing helaas weer geheel in de traditionele ‘zendgedachte’ zal gaan vallen. Lijkt me toch een ultiem stukje interruption marketing om mensen in hun rustmoment te gaan storen. Invullen van dit nieuwe zogenaamde ‘medium’ zal het succes gaan bepalen. Wordt het weer pushen van producten of diensten dan is het gedoemd te mislukken wat mij betreft.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond