Deel dit artikel
-

Banner-strip

Lonneke Jongerius en Stephan Fellinger van online advertisingbureau AYZEE bespreken de banner van Perfect InterNetworking Solutions op het advertentienetwerk van Medianet.

"Strips in de krant moeten in drie plaatjes de lezer weten te boeien. Duizenden mensen lezen dagelijks als eerste de strip in de krant. De makers van bannercampagnes kunnen hier veel van leren. Pins gebruikt het stripverhaal in bannervorm om de boodschap te vertellen. Het is de vraag of mensen 'het verhaaltje afkijken' en de aandacht vastgehouden kan worden.

De banner is geschreven als een radio- of tv-commercial; zou er een traditioneel bureau achterzitten? In de banner gaat het over 'voorregistreren', een woord dat Van Dale niet kent. Jammer dat er geen functionaliteit in de banner zit, waarmee je bijvoorbeeld binnen de banner je domeinnaam kan aanvragen, een gemiste kans.

Het watermerk in de achtergrond doet een beetje ouderwets aan (internet anno 1994). De situatie die wordt beschreven, een domeinnaam die al weg is, zal voor veel mensen herkenbaar zijn. Tot slot: waar is Gijs gebleven op de website?"

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond