Deel dit artikel
-

BCG: Oude merken gaan online markt veroveren

Online verkoop wordt meer en meer het terrein van de 'oude' retailers. Hoe meer consumenten hun spullen online gaan kopen, hoe meer marktaandeel de heersende, traditionele winkelketens kunnen pakken, zegt de Boston Consulting Group (BCG). "Consumenten trekken op het web nu naar de grote merken", zegt Michael Silverstein, directielid van BCG.

BCG ziet de groei voor de consumentenverkoop iets voorzichtiger in dan het Amerikaanse eMarketer vorige week deed. Deze onderzoekers verwachten voor dit jaar al een wereldwijde omzet van 101 miljard dollar. BCG rekent voor de negen grootste markten (zoals, reizen, boeken, kruidenierswaren en kleding) op een omzet van 168 miljard dollar in 2005. Wereldwijd kwam dit bedrag vorig jaar op 34 miljard dollar. Voor de toekomst wordt met name de online kruideniers een grote toekomst toegeschreven. In 2005 zal op deze markt wereldwijd 25 miljard dollar worden omgezet via het web.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!