Deel dit artikel
-

Bedrijf achter WeChat verkoopt fors meer advertenties

Het Chinese Tencent, vooral bekend van WeChat, verdient minder aan smartphone games. Daarentegen wist het in het afgelopen kwartaal veel meer advertenties te verkopen voor chatapp WeChat, die inmiddels 600 miljoen gebruikers telt.

Over het afgelopen kwartaal rapporteerde Tencent op een omzet van 3,8 miljard dollar een nettowinst van omgerekend 1,15 miljard dollar, 25 procent meer dan een jaar geleden.

De afnemende groei van de omzet uit games is echter geen goed nieuws, daar moet het bedrijf het vooral van hebben. De groei ging van 82 procent in het eerste kwartaal naar 11 procent in het tweede kwartaal. De advertentieomzet steeg met 97 procent, vooral door video advertenties. Toch vormen advertenties maar 17 procent van de totale omzet.

Een van de groeimarkten zijn online betalingen onder de noemer Tenpay, nu al goed voor 11 procent van alle mobiele transacties.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond