Deel dit artikel
-

‘Bedrijven doen meer aan outsourcen. Dat is weer gunstig voor ons.’

Acht miljoen euro is een investering die niet meer vanzelfsprekend lijkt in de post-internethype. Dat bedrag ging wel naar Bibit, de oorspronkelijk Nederlandse betaalfacilitator. Het geld, afkomstig van investeerders als Residentie Investments en Paribas, gaat bijna helemaal naar de sales-afdeling, zegt directeur Joost Schuijff. "In Nederland hebben we door ons verleden wel het grootste marktaandeel, maar onze grootste klanten komen nu vooral uit de VS, Frankrijk en Duitsland." Door de uitbreiding van de verkoop-organisatie moet het break-evenpunt in het eerste kwartaal van het volgend jaar komen te liggen, en dat gaat lukken, zegt Schuiff. "Op zich komen nieuwe klanten in het juiste tempo binnen. We hebben ook niet geleden onder de dip in de internet-economie. Veel bedrijven moesten juist een efficiency-slag maken, waardoor ze sommige zaken zoals de betalingen gingen outsourcen. En dat is weer gunstig voor ons."

Van nieuwe ontwikkelingen zoals betalen voor bijvoorbeeld software, merkt Bibit ook het een en ander. "Voor grotere en duurdere zaken als software en reizen zien wij een groeiende markt. Micro-betalingen voor bijvoorbeeld een stukje muziek nog niet. De markt voor micro-payments ontwikkelt zich niet voorspoedig. Dat moet zich nog uitkristallisseren".

Deel dit bericht

3 Reacties

Andy Kalbvleesch

Ik vraag me een beetje af waar de gedachte vandaan komt dat met name reizen een groeimarkt zou moeten zijn voor Bibit… Gezien de marges in die Bizz lijkt het mij juist een lastige markt voor Bibit, tenzij de commissie voor Bibit omlaag is gegaan ??? Uitgaande van een marge van laten we eens zeggen 10 % op een reissom wordt het een lastig verhaal als daarvan 4,5 % voor Bibit moet worden afgedragen. Maaaaar misschien zit ik er wel helemaal naast!

Peter Stuurman

Hoi AndyNiet te kritisch. Men wil nog steeds niet leren van de break down. Kortom er blijven nu nog steeds opgeklopte verhalen gepubliceerd worden.Eigenlijk zouden we de journalisten verantwoordelijk moeten houden voor de break down.- ze controleren niets, maar schrijven 1 op 1 de onzin op die ze verteld wordt- kritische vragen zijn al helemaal ver te zoeken. Met als resultaat dat je als lezer een "het zal wel" houding gaat aanmeten. Moet je voor de gein eens een paar quote's van begin 2000 teruglezen. Zonder een kritische noot wordt er weer zo'n yup een pagina zelfbevlekking gegeven. Nou ja…gelukkig ben jij nuchter genoeg..nu de rest nog:)

Sebastiaan

90% van de outsourcing contracten haalt het eerste jaar niet in ongewijzigde vorm. Hoe zit dat bij Bibit?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond