Deel dit artikel
-

Begin september visie op rol Hilversum in ‘Media Valley’

Mediastad Hilversum loopt niet leeg. De instroom van bedrijven is groter dan de uitstroom. Dat zegt mediawethouder Wimar Jaeger tegen Spreekbuis aan de vooravond van Dutch Media Week.

Het Media Park is ondanks haar matige uitstraling vrijwel geheel gevuld. Er staat nauwelijks nog een omroepgebouw in de mediastad leeg. De uitstraling van het Mediapark kan wel beter, zegt Jaeger. De eerste week van september komt de gemeente met een visie op de toekomst van het Media Park als kloppend hart van Media Valley.

Jaeger erkent wel dat de industrie in een razend tempo verandert. Lineaire televisie loopt, qua marktaandeel in de consumptie van beeld en geluid, sterk terug. Dat heeft zijn weerslag op advertentie-inkomsten; het verdienmodel van de traditionele omroepen. Dit noopt de mediaondernemers naar andere en effectievere manieren te kijken hoe de kijker te bereiken en te boeien.

Het zijn vooral de creatieve start-ups en scale-ups die nieuwe energie geven aan Hilversum, zegt Jaeger. ‘Ik ben er van overtuigd dat Hilversum het juiste (ondernemers)klimaat heeft en de juiste infrastructuur om digitale creatieve bedrijven tot bloei te brengen.’

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond