Deel dit artikel
-

Belgedrag ondernemer verandert

Het belgedrag van ondernemers verandert. Ondernemers maken steeds meer gebruik van mobiele apps en andere communicatievormen zoals VoIP. De vaste telefoon lijkt echter niet te worden bedreigd.

Dit blijkt uit een gezamenlijk onderzoek van Telfort Zakelijk in samenwerking met BusinessCompleet onder 1.268 ondernemers.

Die zien mobiele als een goede aanvulling op het vertrouwde bellen en sms’en. Zo heeft 36 procent van de mannen en 24 procent van de vrouwen apps als Skype of Viber geïnstalleerd op de smartphone. WhatsApp Messenger wordt door 78 procent van de jonge ondernemers (tot 30 jaar) gebruikt. Dit in tegenstelling tot de oudere ondernemers (30 tot 60 jaar), waarvan de helft de applicatie gebruikt.

Opvallend resultaat is dat naast de populariteit van apps en het gebruik van nieuwe communicatievormen als VoIP, er nog steeds een sterke behoefte is aan (vaste) telefonie. Ruim twee derde van de ondernemers geeft aan waarde te hechten aan een vaste telefoon op het werk.

Deel dit bericht

5 Reacties

Bouke Majoor

VoIP telefonie is ook de standaard aan het worden, een complete integratie met het bedrijf zorgt niet enkel voor een kostenbesparing maar ook voor veel betere bereikbaarheid van het bedrijf. Dat VoIP nog niet omarmd wordt door bedrijven enkel via mobiel komt doordat het bellen via het 3g netwerk vaak van slechte kwaliteit is

Fons Tuinstra

De vraag wat ondernemers doen is eigenlijk maar zijdelings relevant. De vraag is wat hun klanten doen, en dan zouden ze ondernemers hun gedrag wel eens moeten aanpassen en minder vertrouwen op de vaste telefoon.

Bouke Majoor

De insteek van VoIP telefonie is ook dat jouw bedrijf beter bereikbaar is voor klanten. Ruim 90% van onze klanten neemt binnen 20 seconden de telefoon op: dit tegen een marktstandaard van minder dan 45%. http://www.voys.nl/weblog/bereikbaarheid-klanttevredenheid-onderzoek-hoe-het-begon.html
Klanten verwachten dit tegenwoordig en daar spelen bedrijven steeds meer op in.

philip riem

Ik denk nu aan twee dingen m.b.t. deze discussie.

Ik ben ondernemer en ik heb geen tijd/zin om me te verdiepen in voip e.d. Zeker omdat de telefoon gewoon goed werkt.

Ik kreeg deze week een 06 nummer als nummer waarop het bedrijf te bereiken is. Dat voelt raar. Net alsof het bedrijf een beetje ongrijpbaar is. Geen vaste telefoon, geen vestiging. Beetje raar gevoel misschien, maar zo werkt het wel bij een heleboel mensen

Fons Tuinstra

Een mooi verhaal van IMD professor Bill Fischer in Forbes over het ontkenningsgedrag van ondernemingen, die op weg zijn naar de afgrond. Het zijn niet de minsten, die niet in de gaten hebben dat de wereld verandert.
http://www.forbes.com/sites/billfischer/2012/07/07/sloooowprise-rim-slips-into-the-abyss/

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond