Deel dit artikel
-

Belgische online supermarkt moet sluiten

Ook België deelt mee in de shake out onder de pure play-internetbedrijven. Sinds gisteren is de online supermarkt Ready gestopt met leveringen. De schulden groeiden eigenaar GIB boven het hoofd, en het bedrijf slaagde er niet in een mede-aandeelhouder te vinden die garant wilde staan voor verdere investeringen.

Over het boekjaar 2000 bedragen de verliezen ruim 12 miljoen euro, zo schrijft de Belgische krant de Standaard . Hoewel de verkoop in de winkel volgens verwachting liep, lijkt Ready ten onder gegaan te zijn aan de ambitieuze plannen: In de twee jaar van haar bestaan had het bedrijf maar liefst vijftig afhaalpunten in België opgezet, de website drie keer vernieuwd, een eigen centraal magazijn gebouwd en een WAP-project op poten gezet.

Moederbedrijf GIB heeft bij verschillende potentiële partners op de stoep gestaan, maar dat bleek gisteren tevergeefs. Bij die partijen zat ook Carrefour , dat ook de warenhuistak GB van GIB had overgenomen. Blijkbaar gelooft de levensmiddelenproducent niet in dit concept van een online supermarkt, want het bedrijf hapte niet toe. "De belangrijke investeringen die gepaard gaan met de uitbating van deze formule op grotere schaal, laten ons echter niet toe onze activiteiten verder te zetten", zo laat de directie weten op de site van de winkel.

Bij Ready werkten vijftig mensen. GIB heeft beloofd een poging te doen de mensen onder te brengen binnen de eigen keten.

Deel dit bericht

1 Reactie

Hassan Lubonradi

Heel jammer, misschien is deze supermarkt weer een voorloper die te sterk geinvesteerd heeft. Wat zullen onze achterkleinkinderen -die misschien alleen online producten kopen- denken als ze dit horen?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond