Deel dit artikel
-

Bescheiden groei voor mediabedrijf Publicis

Publicis, het moederbedrijf van Lost Boys International, zag zijn omzet in het eerste kwartaal van 2013 licht stijgen naar iets meer dan 2 miljard dollar. Europa blijft echter lastig.

De algehele organische groei – de groei dus uit de bestaande ondernemingen – blijft bescheiden met 1,3 procent, maar in Europa nam die met 6,5 procent af, slechter dan verwacht. Bestuursvoorzitter Maurice Levy zegt ‘verrast’ te zijn door de impact van de economische crisis in Europa. Toch heeft de mediagroep daar geen klanten verloren. Niettemin: “Alles ten zuiden van België doet het slecht.”

De digitale activiteiten van Publicis maken nu 37 procent van de omzet uit, en die blijft groeien. In 2012 was het aandeel 33 procent. In Europa nam de omzet uit digitaal licht af, met 0,4 procent. De stijging was overigens mede te danken aan LBi, dat fuseerde met Digitas.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond