Deel dit artikel
-

Bezoekers zien ‘uithoek’ van Cannes door mobile ads

Een bistro in Cannes ontdekte het potentieel van mobile advertising toen een Zwitserse start-up kamp opzette ín het etablissement en met een campagne zakelijk publiek naar zijn tafeltjes lokte.

Met een investering van precies vijftig euro wist bistro Les Fiston afgelopen zaterdag 64 nieuwe klanten te trekken op een dag. Volgens het Duitse vakblad, dat het verhaal optekent, stonden de rijen er voor de deur.

Het verrassende resultaat van de mobiele reclame was deels uit nood geboren. Video Intelligence uit Zürich kon, of wilde, de portemonnee niet trekken om een dure plek te huren op de boulevard van Cannes ter gelegenheid van het Lions-festival dat daar deze week plaatsvindt. Daarom sloten de ondernemers een marketingpact met crêperie Les Fiston.

De campagne bestond uit een panorama die in 360 graden kon worden bekeken. Met behulp van geotargeting kregen jonge food- en cultuurgevoelige gebruikers van lifestyle-, travel- en messagingapps een reclameboodschap voorgeschoteld.

De bedenkers leggen uit:

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond