De lessen van twintig jaar e-commerce
E-commerce agency De Nieuwe Zaak bestaat twintig jaar. Sinds de oprichting is de digitale wereld compleet veranderd: voor ondernemers en voor de branche als geheel. Zeker sinds de opkomst...
E-commerce agency De Nieuwe Zaak bestaat twintig jaar. Sinds de oprichting is de digitale wereld compleet veranderd: voor ondernemers en voor de branche als geheel. Zeker sinds de opkomst...
Veel campagnes zien er creatief en visueel aantrekkelijk uit, maar mooie concepten garanderen nog geen resultaten. Succesvolle advertenties moeten aansluiten bij de realiteit van de doelgroep, het merk, het...
De meest gestelde vraag dit jaar is: “Wat kunnen we met AI?” Eerlijk gezegd heb ik die vraag ook vaak gesteld, zowel aan teams als aan specialisten.
AI staat overal op de agenda. ChatGPT is inmiddels bekend, Claude heb je getest en met Gemini experimenteer je af en toe. Automatisering van standaardprocessen lijkt onvermijdelijk, maar in...
Digitale marketingcampagnes worden vaak beoordeeld op basis van klikken en conversies. Dit doet echter geen recht aan de volledige impact van een campagne.
Performance Max is een potentieel krachtig middel om campagnes efficiënt te regelen. Daarvoor moet je een aantal zaken wel zorgvuldig regelen.
Relevantie en context zijn belangrijk voor een succesvolle advertentie. Inhaken op sportevenementen is daarvan een uitstekend voorbeeld.
Wees je ervan bewust dat feestdagcampagnes op marketplaces in eerste instantie niet altijd winstgevend zullen lijken.
Er was nogal wat kritiek op Performance Max: te weinig inzicht, te weinig flexibel. Hoe staat er nu voor, na een reeks aanpassingen door Google?
Effectief adverteren op bepaalde doelgroepen, maar zónder cookies en persoonsgegevens? Met contextual targeting wordt dat steeds beter mogelijk.
Performance Max wordt soms gezien als iets voor 'luie' marketeers. Dat klopt niet: het kan juist betere resultaten opleveren dan een 'reguliere' campagne.