Deel dit artikel
-

Bijna helft Nederlanders zit bij virtuele mobiele aanbieder

Al bijna de helft van de Nederlanders heeft een mobiel abonnement bij een zogenoemde virtuele aanbieder, oftewel een aanbieder zonder eigen netwerk. Het aantal klanten van virtuele merken in Nederland is in het afgelopen halfjaar met 0,9 procent gegroeid, naar een totaal van 8,6 miljoen, 41,9 procent van de totale mobiele markt.

Van deze klanten namen volgens Telecompaper 4,6 miljoen (53,7 procent) diensten af bij virtuele merken die onderdeel zijn van (of een samenwerking met) netwerk operators als KPN, Vodafone en T-Mobile. De onafhankelijke MVNO-markt in Nederland telde bij 4 miljoen SIM-kaarten.

De veranderingen zijn volgens het bureau voornamelijk het gevolg van de verzelfstandiging van Simpel, de MVNO die zich in het derde kwartaal van dit jaar heeft losgemaakt van T-Mobile.

Virtuele aanbieders zijn populair omdat zij basisdiensten bieden tegen relatief lage prijzen. Het ‘no frills’-segment was het grootste segment in de Nederlandse markt van virtuele merken, met bijna een derde van het totale aantal klanten. De vaste operators zijn inmiddels goed voor een marktaandeel van 11 procent.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond