Deel dit artikel
-

BNN tv-baas naar KPN TV

Mediaman Joris van Heukelom verlaat de publieke omroep BNN om in dienst te treden bij telecombedrijf KPN. Van Heukelom gaat KPN helpen bij diens ambitie om een speler van formaat te worden op de Nederlandse televisiemarkt, iets waar KPN-concurrent Tele2 maar moeizaam in slaagt.

Per 20 juli treedt Joris van Heukelom in dienst bij KPN als  Directeur Content voor TV & Media. Zo maakte KPN zojuist bekend. Hij wordt verantwoordelijk voor de ontwikkeling en invulling van de contentstrategie van het telecombedrijf.

Van Heukelom is sinds 12 september 2005 in dienst bij BNN als directeur TV en verlaat zijn post nog voordat hij een volledig jaar heeft volgemaakt. De Vlaming zal in zijn nieuwe functie rapporteren aan Ludolf Rasterhoff, Directeur TV & Media. De nieuwe tv-baas bij KPN was vóór BNN 8 jaar directeur bij MTV Networks Benelux. Hij is tevens een vaste columnist voor Emerce Magazine.

Begin mei lanceerde KPN op zijn ADSL2+-netwerk internettelevisie onder de naam Mine. Vooralsnog bestaat het kijk- en luisteraanbod uit 48 tv-kanalen en 60 radiozenders. In de zomer komen daar nog 20 zenders bij. Tijdens de lancering van Mine zei KPN TV-directeur Rasterhoff te hopen in de komende jaren 10 procent van de tv-markt naar zich toe te kunnen trekken. Omgerekend zijn dat circa 650.000 huishoudens.

Zestig procent van de Nederlandse huishoudens heeft breedbandinternet. KPN schatte bij de recentste financiële rapportages dat het bedrijf een marktaandeel van 38 procent heeft.

KPN-concurrent Versatel/Tele2 biedt sinds augustus 2005 voetbal via zijn ADSL-net en sinds maart 2006 een volledig tv-pakket. Op 10 mei bleek uit de kwartaalcijfers dat het bedrijf nu 67.000 tv-klanten heeft, van wie er 12.000 via de satelliet kijken. In het eerste kwartaal won Tele2 12.000 nieuwe klanten. De groei in het aantal tv-klanten vlakte af.

Deel dit bericht

2 Reacties

Peter Lofstrom

Ben benieuwd wat voor nieuwe content we kunnen verwachten. Content die afwijkend is van het huidige conformistische aanbod en die toch veel kijkers trekt dat is niet makkelijk getuige de ervaring met Kanaal7dotCom, regiowebTV: http://www.kanaal7.com . Desalniettemin is internet als nieuw televisie medium nog onontgonnen . De doelstelling van 650.000 huishoudens aansluiten op MINE is echter een veel te magere ambitie en onder niveau voor een miljardenbedrijf als KPN. Dit bedrijf moet de ambitie hebben de markt schoon te vegen(met die diepe geldzakken kan dat niet mislukken) en alle huishoudens(6,5 MLN) in 5 jaar op IPTV aangesloten te krijgen. Minder dan dit kan echt niet en moet als zeer behoudend worden gezien.

Govert

Nu nog verder naar de huishoudens gaan verglazen door KPN….

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond