Deel dit artikel
-

Bol.com sluit vervoerder Budbee aan

Webwinkels die ook op bol.com verkopen, kunnen vanaf volgend jaar ook Budbee gebruiken als vervoerder vanaf hun magazijnen.

In januari integreert bol.com namelijk de nieuwe Zweedse marktpartij in zijn systemen.

Bol.com zelf werkt met PostNL als logistiek partner, maar het bedrijf heeft ook een logistieke marktplaatsfunctie voor verkooppartners. Die externe verkopers kunnen logistieke contracten met andere, soms meerdere, partijen hebben. Met deze nieuwe koppeling faciliteert de marktplaatsbaas verzenden via Budbee.

Sinds eind oktober is de koppeling met DHL operationeel, sinds september jongstleden met Red je Pakketje.

De logistieke uitbreiding is onderdeel van de ambitie van bol.com om tegen 2025 75.000 externe verkopers op zijn platform te faciliteren. Dat zijn er nu 48.000. Deze partijen leggen tegen betaling hun producten in de schappen bij bol.com en besteden regelmatig ook de fulfillment en logistiek uit, evenals reclamefuncties.

bol.com verwacht dat het per 2025 voor vrijwel alle aangesloten verkopers de logistiek zal gaan verzorgen. Vandaar dat er meer logistieke partijen worden aangesloten. Nog maar tien procent van de zogeheten Plaza-partners zal over vier jaar orders via bol.com ontvangen en verder zelf de logistieke afhandeling doen.

Jörgen Höppener van Budbee Nederland zei eerder tegen Emerce over ontwikkelingen in de markt: “Verkopers willen meerdere bezorgopties kunnen bieden. Ik verwacht daarom dat bijvoorbeeld pakketkluizen hierin een rol gaan spelen.” Höppeners bedrijf heeft er daarvan nu zo’n vijfhonderd in Nederland staan, onder meer bij H&M’s. Daarnaast bezorgt het landelijk dekkend met eigen en ingehuurd vervoer. “Op grond van onze ervaringen in Scandinavië weten we dat pakketkluizen niet kannibaliseren op thuisbezorgen.”

De connectie met bol.com gaat enkel om pakketverzorging tot aan de deur. Pakketkluizen vallen buiten de scope.

Deel dit bericht

2 Reacties

E.B.Jilsink

De levering via Budbee is in ons geval een volstrekte mislukking!
Een bericht dat bestelling is geleverd bleek een leugen. Bij de buren werd ons gezegd…
Niet thuis werd ons gezegd…
Welnu wij wonen aan een doodlopende weg
Met camera bewaking!
Bol.com zegt dat ze er niets aan kunnen doen!
Nu is er een inwoner van onze plaats met de auto het pakje komen brengen, dit was bij hem voor de deur gezet…..

Let op: 6 kilometer uit de richting…niets op ons adres …maar een willekeurig adres …
Waardeloze service…de bezorger kan zeker geen juist adres lezen…

Leo

Een pakket wat al op vrijdag bezorgd had kunnen worden door budbee wordt maandagavond rond half tien aangeboden door aan te bellen. Nog voordat de deur geopend is staat de bezorger Rachid al bij zijn auto en ik meldt dat het pakket geweigerd wordt.
Rachid weigert het retour te nemen omdat het al (in de brievenbus) bezorgd was, ik kan hem staande houden en het lijkt erop dat hij het alsnog retour wil nemen.
Als ik hem het pakket overhandig rijdt hij met een rotgang en met gedoofde verlichting weg terwijl hij door het rechter portierraam het pakketje op straat gooit.
Wat een hork , eigenlijk had ik heet pakket op straat moeten laten liggen !!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond